۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۲۴۶۴۷
با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب تهران؛

همایش تبیینی مباهله در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد

همایش تبیینی مباهله با مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه استان تهران، بنیاد بین المللی غدیر و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور ۵۰۰ نفر از طلاب تهران در شهرری برگزار شد.
مباهله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تبیینی مباهله با همکاری و مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه استان تهران، بنیاد بین المللی غدیر و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه چهارشنبه در تالار شیخ صدوق(ره) همزمان با برخی استان‌های کشور در این آستان مقدس برگزار شد.

این همایش با حضور آیت الله صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، آیت الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و بیش از 500 نفر از طلاب تهرانی برگزار شد.

در بخشی از این مراسم ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هدف از برگزاری همایش تبیینی مباهله ترویج و معرفی برکات و آثار این روز بزرگ در جهان اسلام است.

وی افزود: سال گذشته این حرکت با اجتماع محدود کلید خورد و امسال دومین همایش را در این آستان مقدس برگزار کردیم.

ظریف منش درباره اینکه چرا باید این روز بزرگ را گرامی بداریم، ابراز کرد: روز مباهله در جهان اسلام به عنوان یک رویداد بزرگ است رویدادی که در روزگار خودش اثرگذار، واجد مفاهیم و ارزش‌های عظیم بوده است. مباهله تنها به آن عصر و نسل اختصاص نداشت و ندارد.

و در بخش دیگر آیت الله صدیقی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مباهله سراسر درس است.

وی افزود: یکی از درس‌های مباهله ترویج معنویت و دعا است پیامبر(ص) در این روز از جانب خداوند مامور شد تا نصاری را به مصاف دعوت کند تا برهمگان نشان دهد که اسلام افزون برشمشیر ذوالفقار به دعای امام علی(ع) نیز نیاز دارد.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: حضور خاندان رسول خدا(ص) در مباهله سند حقانیت اهل بیت(ع) است.

در بخش پایانی آیت الله ری شهری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: جریان مباهله از مباحث مهم و فوق العاده جهان اسلام است.

وی افزود: جریان مباهله از سویی به واقعه غدیر و از سوی دیگر به آیه تطهیر و حدیث کسا متصل است، این سه جریان ارتباط تنگا تنگی با یکدیگر دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مایه تاسف است که جریان مهمی مانند واقعه مباهله نه تنها در جهان اسلام بلکه در میان محبان اهل بیت(ع) نیز مغفول باقی مانده است و بسیاری از بزرگان نیز به آن توجهی نداشتند.

در پایان این همایش از کتاب فرهنگ نامه مباهله به تحریر آیت الله محمدی ری شهری رونمایی شد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات