۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۲۴۴۰۲

پذیرش مدرسه آیت الله کشمیری در نجف آغاز شد

مدرسه آیت الله سید مرتضی کشمیری در نجف وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی از علاقمندان به تحصیل علوم دینی برای پذیرش در این مدرسه دعوت بعمل آورد.
مدرسه آیت الله کشمیری در نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، اطلاعیه پذیرش مدرسه علمیه آیت الله سید مرتضی کشمیری (ره) که چندی پیش با حضور فرزندان و نمایندگان حضرت آیت الله سیستانی در شهر نجف اشرف افتتاح شده بود، منتشر شد.

این اطلاعیه به شرح ذیل است:

در آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی، شرقی و غربی احتیاج بسیاری به روحانیان برای پاسخگویی به نیازهای معنوی مردم، سوالات دینی و معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) وجود دارد.

موسسه امام علی (ع) طی چندین سال فعالیت در کشورهای مختلف و بررسی مشکلات و نیازهای مسلمانان به این نتیجه رسیده است که کشورهای خارجی به مبلغانی مسلط به زبان خارجی و آشنا به شیوه‎های جذب مخاطب احتیاج دارد به همین علت این موسسه درصدد تربیت مبلغ و سخنرانانی است که بتوانند نیازهای جوامع خارجی را برطرف کنند.

موسسه امام علی (ع) در نظر دارد با جذب جوانان مستعد و آموزش آنان در مدرسه علمیه آیت الله سید مرتضی کشمیری (ره) وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی به تربیت دینی آنان بپردازد.

سال تحصیلی مدرسه آیت الله کشمیری اواسط شوال آغاز و اواسط ماه شعبان به پایان می رسد و دوره تحصیلی آن 5ساله است. مدرسه طی سال تحصیلی در پنجشنبه، جمعه، مناسبت ها، اعیاد، ایام شهادت و 15روز اول محرم تعطیل است و مسؤولان مدرسه آیت الله کشمیری در ایام تعطیلی، طلاب را به انجام تبلیغ دین تشویق می‎کنند که در واقع جز برنامه‎های تکمیلی و عملی دروس حوزوی محسوب می‎شود.

برگزاری جلسات مختلف گزینش، تهیه اقامت رسمی عراق، اعطای مسکن، غذا، امنیت، شهریه مراجع تقلید و کتب درسی، پیگیری وضعیت درسی و علمی طلبه و اعطای مدرک  پایان دوره بخشی از خدماتی است که مدرسه آیت الله کشمیری به طلاب ارائه می‎دهد.

سن داوطلبان شرکت در این مدرسه بین 17-23 سال بوده و دوره دبیرستان را به پایان رسانده باشد. ارائه عدم سوء سابقه، معرفی نامه اخلاقی و شایستگی برای حضور در حوزه علمیه و پایبندی به قوانین مدرسه بخشی دیگر از قوانین حضور در این مدرسه است.

کسانی که توانایی حضور در این مدرسه را دارند مدارک خود را به موسسه امام علی (ع) واقع در لندن پایتخت انگلیس ارسال کنند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صادق عادليان طوس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
باعرض سلام وخسته نباشيد من دانش اموز سال اخر مدرسه هستم وميخواهم از امسال بروم حوزه علميه خراسان ميخواستم ببينم ايا امکانش هست برای سطح يک حوزه به نجف اشراف بروم اره يانه؟
0
0