۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۵۲۴۳۹۷
کارشناس فرهنگی مطرح کرد؛

برندسازی فاجعه‌ای برای جامعه/ خانواده ها درگیر صنعت مدگرایی هستند

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان مرکزی گفت: امروز خانواده های جامعه اسلامی به شدت درگیر صنعت مدگرایی هستند که اثرات جبران ناپذیری بر اقتصاد، فرهنگ و بنیان خانواده ایرانی اسلامی برجای می گذارد.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان مرکزی

حجت الاسلام رضا تاج آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه مدگرایی همان نیاز انسان ها به الگوبرداری است، افزود: انسان نیازمند الگو برداری و الگو شدن است که در نتیجه در این راه تعدادی که از این نیاز طبیعی انسان ها قصد سوء استفاده را دارند به برندسازی و الگوسازی روی آورده اند.

الگوهای مناسب مد برای نسل جوان

حجت الاسلام تاج آبادی برند سازی را فاجعه جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: امروز خانواده های جامعه اسلامی به شدت درگیر صنعت مدگرایی هستند که اثرات جبران ناپذیری بر اقتصاد، فرهنگ و بنیان خانواده های ایرانی اسلامی دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان مرکزی ابراز داشت: جامعه اسلامی الگوهای مناسب فراوانی دارد که نسل جوان و خانواده ها باید از آن الگو برداری کنند ولی جوانان و خانواده های اسلامی با پرداخت پول بیشتر خواهان پیروی از صنعت مد کشورهای غربی هستند که این امر ضربه فرهنگی و اقتصادی فراوانی برای جامعه اسلامی است.

مد سبب از بین رفتن آرامش در جامعه اسلامی شده است

کارشناس فرهنگی و دینی با بیان رهنمودی از رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند «من مخالف مد نیستم، ولی با پیروی از غرب در این صنعت مخالفم»، افزود: مد سبب از بین رفتن آسایش و آرامش در میان خانواده های جامعه اسلامی شده است و جنبه های مختلف زندگی عموم مردم جامعه اسلامی از قبیل فرهنگ، اقتصاد و آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار داده است.

حجت الاسلام تاج آبادی با بیان اینکه اسلام و جامعه اسلامی الگوهای مناسب فراوانی دارد، افزود: جامعه اسلامی خود باید الگو سازی داشته باشد و با عرضه این الگوها به جهان اسلام جوانان جامعه از الگوهای اسلامی و شرعی پیروی کنند، در نتیجه کمک فراوانی به رشد اقتصادی جامعه اسلامی خواهد شد و این مسأله تنها با برنامه ریزی های دقیق و همکاری رسانه ها صورت می پذیرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان مرکزی ابراز داشت: الگو سازی توسط رسانه‌ها اجرایی می شود و کنترل رسانه‌ها توسط غرب صورت می پذیرد و در نتیجه با برنامه ریزی های دقیق در راستای برند سازی های مختلف نقشه های شوم خود را عملی می کنند و جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی را به سمت و سوی غربی سوق می دهند تا ارزش ها و نمادهای اسلامی را در جامعه اسلامی کمرنگ و بی ارزش کنند.

تاثیرگذاری بر کشورهای همسایه و جهان اسلام

کارشناس فرهنگی و دینی با بیان قدرت جامعه اسلامی در صنعت مد افزود: جامعه اسلامی باید با استفاده از رسانه ملی و برنامه ریزی های دقیق آغاز به برند سازی کند و با تاثیرگذاری بر کشورهای همسایه و جهان اسلام جایگاه خوبی در این بازار به دست آورد تا هر ایرانی به ایرانی بودن خود افتخار کند و از صنعت مد و تولیدات ملی کشور اسلامی حمایت کند.

حجت الاسلام تاج آبادی در ادامه با بیان اینکه مدگرایی در زنان و مردان به یک اندازه دیده می شود ولی زنان تمایل بیشتری به پیروی از این صنعت دارند، ابراز داشت: نیاز به الگو شدن در زنان و مردان به صورت یکسان وجود دارد؛ اما متاسفانه زنان جایگاه درستی برای عرضه توانایی ها و استعدادهای خود نداشته اند و هنگامی که از استعداد ها و قابلیت های زنان در خانواده و یا عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، ورزشی و فرهنگی به درستی استفاده و قدردانی نشود زنان بیشتر به مدگرایی و دیده شدن در جامعه روی می آورند به همین علت شاهد استفاده بی رویه زنان و دختران از زینت ها و آرایش در خارج از منزل و اجتماع هستیم که این امر خود پیامدهای جدی دیگری همچون سست شدن بنیان خانواده و طلاق را به دنبال دارد./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات