۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۵۲۴۲۳۰
با حضور آیت الله مکارم شیرازی؛

همایش بزرگ مداحان و مدیران هیأت های مذهبی قم برگزار شد

همایش بزرگ مداحان و مدیران هیأت های مذهبی قم با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.
 ‌همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ مداحان و مدیران هیأت های مذهبی قم دوشنبه شب با حضور حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سید محمد رضا جدّا مسؤول سازمان بسیج مداحان استان قم در این همایش به فعالیت های این نهاد در زمینه تربیت مداحان اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: کلاس های آموزش مداحی برای نونهالان، بزرگسالان و زنان برگزار شده است.

وی ادامه داد: برای کودکان 6 تا 12 سال کلاس هایی برگزار شد که هم اکنون 14 ماه از شروع آن گذشته است؛ این کودکان قادر هستند مجالس اهل بیت(ع) را در سطح کلان اجرا کنند.

جدّا خاطرنشان کرد: برای تربیت مداحان کلاس هایی در حال اجرا است که در پایان آن مدرک فنی و حرفه ای نیز به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این همایش به تبیین وظایف هیأت های مذهبی پرداخت و عنوان کرد: زنده نگه داشتن امر ولایت، تربیت افراد، ایجاد جاذبه برای جوانان و حفاظت از آنها در برابر فسادهای موجود، حضور فعالانه در جامعه و احیای ولایت اهل بیت(ع) از جمله وظایفی است که می توان برای هیأت های مذهبی برشمرد.

این مرجع تقلید نکاتی که هیأت های مذهبی باید رعایت کنند را اینگونه توصیف کرد: مسائلی که رعایتشان برای یک هیأت مذهبی ضروری است عبارت است از آموزش مداحی با محتوا، رعایت مقتضای حال مستمعان، حفظ نشاط مجلس، رعایت حال همسایگان مسجد، پرهیز از بیان مسائل تکراری، دوری از مسائلی که سبب وهن اهل بیت(ع) می شود، پرهیز از لحن های نامناسب و سبک های ترانه ای، وفای به عهد، انگیزه الهی و معنوی داشتن و پرهیز از اعمالی که سبب از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به متدینان می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد نسبت به عملکرد هیأت محله خود اعتراض دارند، بیان کرد: امروزه ملک هایی که کنار مسجد هستند را بسیار ارزان می فروشند و علت آن هم این است که هیأت محله تا پاسی از شب مراسم برگزار می کند و سبب آزار مردم می شود؛ در این زمینه باید دقت کرد تا به استثنای ایام عزاداری امام حسین(ع)، در سایر روزها و شب ها تنها اذان از بلندگوی بیرونی پخش شده و سایر مراسم ها در داخل مسجد یا هیأت برگزار شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم به مداحان برجسته و فعال قمی لوح یادبود اهدا شد؛ همچنین از مادر شهیدان محمود نژاد نیز در این همایش تجلیل به عمل آمد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات