۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۲۴۲۰۸
آیت‌الله ری شهری:

دوام اطاعت الهی سعادت اخروی انسان را تضمین می‌کند

نماینده مجلس خبرگان رهبری سعادت اخروی انسان را در گرو مداومت در طاعت الهی دانست و برخی گناهان را مایه شقاوت انسان بیان کرد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و مفسر قرآن کریم، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق می‌فرمایند «وَ أَكْمِلْ ذَلِكَ لي بِدَوَام الطّاعَة، دومین نکته از این فراز نورانی دعای مکارم الاخلاق این است که چرا به جای اینکه حضرت بفرمایند: «وَ أَكْمِلْ لی ذَلِكَ لي بِطّاعَة» فرمودند: بِدَوَام الطّاعَة.

وی در پاسخ افزود: دلیل این فرمایش آن است که اگر دوام طاعت نباشد صفات نیک در آخرت برای انسان ثمری نخواهد داشت.

آیت‌الله محمدی ری شهری در ادامه با استناد به بخشی از دعای شب عرفه، بیان داشت: در این دعا آمده است که بارالها؛ گناهان مرا ببخش زیرا موجب شقاوت من می‌شوند؛ گاهی مواقع انسان گناهی انجام می‌دهد که موجب شقی شدن او می‌شود و این امر بسیار خطرناک است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید براینکه در حدیث قدسی آمده است که اگر انسان قصد انجام کار خیری کرد نباید آن عمل نیکو را به تاخیر افکند، گفت: گاهی انسان با اطاعت اوامر الهی مورد توجه خداوند قرار می‌گیرد و این توجه و لطف سرنوشت او را تغییر می‎دهد و خداوند خطاب به او می‌فرماید: تو اهل بهشت هستی.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همانطور که کار نیک انسان را سعادتمند می‌کرد عکس آن نیز موجب شقاوت او می‌شود زیرا در ادامه حدیث قدسی آمده است که اگر انسان قصد انجام گناهی کند و آن گناه را ترک نکند و انجام دهد خداوند به عزت و جلال خود قسم یاد کرده که از گناهان برخی انسان‌ها نگذرد.

مفسر قرآن کریم در پایان خاطر نشان کرد: انسان نباید گناهی را که موجب شقاوت او می‌شود انجام دهد بنابراین تنها راه رهایی از گناه مداومت در اطاعت است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات