۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۲۴۱۵۳
استاد حوزه علمیه خواهران:

بی حجابی نقطه مقابل حقوق شهروندی است

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه حقوق شهروندی به معنای آزادی مطلق و افسار گسیخته هر فردی در جامعه نیست، گفت: بی حجابی نقطه مقابل حقوق شهروندی است.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم فرید، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در رواق حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه داشتن حجاب از حقوق زن است و هیچ کس نمی تواند زن را از داشتن حجاب منع کند حتی همسر که بر زن ولایت دارد، گفت: از تکالیفی که بر عهده زن بوده این است که حجاب خود را در بیرون از حریم محارم خود رعایت کند.

وی ادامه داد: با بی حجابی زن، دیگران در معرض گناه و عذاب و آتش قرار می گیرند و این خود به نوعی حقوق اجتماعی و حق الناس محسوب می شود و به عبارت دیگر بی حجابی نقطه مقابل حقوق شهروندی در جامعه اسلامی تلقی می شود.

وی افزود: حتی مسؤولیت فرد بی ججابی در مقابل دیگران به شکلی است که اگر با بی حجابی خود سبب گمراهی و گناه دیگران شود او نیز در گناه کسانی که به واسطه بی حجابی او مبتلا به گناه شده اند شریک است و گناهان آنها که در اثر بی حجابی او بوده است در پرونده اعمالش به هر میزان که باشد ثبت می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه امروزه در جامعه مسأله حقوق شهروندی مطرح است، گفت: عده ای تصور می کنند که  منظور از حقوق شهروندی این است که به هر شکلی که دلشان بخواهد می توانند در جامعه رفتار و آمد کنند و کسی هم با اتکا به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نمی تواند به آنها چیزی بگوید در حالی که رعایت حجاب از حقوق شهروندی جامعه اسلامی است و بی حجاب و بدحجاب به دلیل زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی باید در برابر مردم و قانون پاسخگو باشد.

خانم فرید با بیان اینکه در حلال و حرام الهی حکمت های بسیار زیادی نهفته است، ادامه داد: خداوند هیچ چیز را واجب نمی کند مگر اینکه در آن فایده ای باشد و هیچ چیز را حرام نمی کند مگر اینکه در آن ضرری برای انسان از نظر روحی و جسمی وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: اجتماع دارای حرمت است و انسان نمی تواند حریم اجتماعی را با خانه خود یکسان بداند و باید دقت کرد که در عصر رسول خدا(ص) برای اینکه میان زن و مرد اختلاط ایجاد نشود زنان از کنار دیوارها رفت و آمد می کردند تا به مردان نامحرم برخورد نکند این در حالی است که در جامعه کنونی به عنوان یک جامعه اسلامی به بهانه حقوق و آزادی های فردی به راحتی واجب الهی نقض شده و حرام الهی که یک ضد ارزش است به یک ارزش تبدیل می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حجاب قانون و سنت جامعه اسلامی است و بی حجابی خلاف قانون الهی و سنت جوامع اسلامی و همانطور که بیان شد نقطه مقابل حقوق شهروندی است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات