۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۲۴۱۱۱
آیت الله سعیدی تاکید کرد؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت های هنر برای تبلیغ دین

امام جمعه قم استفاده از ظرفیت هنر برای تبلیغ دینی را موضوعی مهم دانست و بر ارتباط صدا و سیما با مراجع، حوزه و صاحب نظران تأکید کرد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مراسم بهره برداری از 106 پروژه فنی، عمرانی و برنامه ریزی صدا و سیمای مرکز قم که ظهر امروز در این مرکز برگزار شد با اشاره به اهمیت رسانه در اسلام عنوان کرد: نزول آیه ابلاغ یک پیام رسانه ای نیز به همراه داشت و خداوند در این آیه خطاب به پیامبر(ص) فرموده است که اگر ابلاغ این پیام صورت نگیرد کل رسالت انجام نشده است.

وی افزود: پیامبر فرمودند که حاضران به غایبان به پدران به فرزندان خود تا روز قیامت این پیام را منتقل کنند و این موضوع وظیفه ای است که برعهده همه ما قرار دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: صدا و سیما بعد از انقلاب تلاش فراوانی داشته است تا از ظرفیت های خود استفاده کرده و رسالت خود را انجام دهد و در این مسیر دستاوردهای فراوانی داشته است.

وی انتظار جامعه از تولید آثار فاخر در قم را انتظاری ویژه دانست و خاطرنشان کرد: انتظار از قم در این موضوع انتظار ویژه ای است چراکه در روایات نیز این انتظار به صورت ویژه بیان شده است.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: در روایات از قم به عنوان مرکز علم و انتشار علم نام برده شده است و باید زیرساخت های مناسب برای این موضوع فراهم شود تا کار آبرومندی تولید شده و در جهان منتشر شود.

وی تأکید کرد: دشمنان به شدت از رسانه برای القای فرهنگ خود استفاده می کنند و با بهره گیری از ابزار و روش های گوناگون تلاش می کنند تا مردم ما را با زیرکی و شیطنت به سوی خود جلب کنند.

امام جمعه قم ادامه داد: دشمنان هزینه های فراوانی انجام می دهند تا نظام خانواده ما را از هم پاشیده و فرهنگ خود را در جامعه نهادینه کنند.

وی ابراز کرد: ما نیز باید سدها و موانعی که در بحث هنر و رسانه وجود دارد از بین برده و جوانها، کشور، اقتصاد و هنر را حفظ کنیم و اجازه ندهیم دشمن از بیرون، فرهنگ خود را به ما تحمیل کند.

آیت الله سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: باید به دور از ولنگاری، از ظرفیت های هنر و رسانه استفاده کرد و امیدواریم صدا و سیمای مرکز قم با قدرت و ارتباط با مراجع، حوزه و صاحب نظران کارهای ارزشمند را بیش از پیش انجام دهد./872/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات