۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۲۴۰۷۳
همزمان با سالروز ولادت امام موسی کاظم؛

مراسم رونمایی از ۱۰۶ پروژه فنی صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد

مراسم رونمایی از ۱۰۶ پروژه فنی، عمرانی و برنامه سازی صدا و سیمای مرکز قم با حضور معاون امور استانها و توسعه و فناوری رسانه ملی همزمان با سالروز ولادت امام کاظم(ع) برگزار شد.
صدا وسیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از 106 پروژه فنی، عمرانی و برنامه سازی صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به برخی از پروژه های افتتاح شده عنوان کرد: ساختمان جدید تولید صدا و سیمای مرکز قم با هزینه ای بالغ بر 1 میلیارد و 250 میلیون تومان در فاز اول راه اندازی می شود تا بخشی از تولیدات برون مرزی و پویانمایی سازمان صدا و سیما به قم انتقال یابد.

وی افزود: با راه اندازی 18 ایستگاه جدید تقویت شده، پوشش شبکه های دیجیتال در استان به بیش از 99 درصد می رسد و ان شا الله به زودی این پوشش تکمیل می شود.

در ادامه مهندس صادقی استاندار قم با اشاره به تلاش های صدا و سیمای مرکز قم عنوان کرد: همت والا و حمایت بی دریغ سازمان صدا و سیما از مرکز قم سبب شده است تا فعالیت های این مرکز با رشد چشمگیری مواجه باشد و امروز شاهد افتتاح 106 پروژه در همین راستا هستیم.

وی افزود: باید در بحث فرهنگ سازی صدا و سیما تلاش کند تا تغییر نگرش و تغییر دیدگاه نسبت به بحث های کلان مانند اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد.

دکتر دارابی معاون امور استان ها و مجلس سازمان صدا و سیما در ادامه با بیان اهمیت پرداختن به تولید محتواهای دینی در عرصه رسانه خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز قم در حوزه های مختلف مستند، نمایش و پویانمایی به عنوان سه نهضت بزرگ که برعهده مراکز استان است توانسته فعالیت های چشمگیری انجام دهد.

وی اضافه کرد: انتظار است که قم همواره در خط مقدم الگو سازی و استانداردسازی برای بهره برداری از طرفیت های دینی در تولید محتوا باشد.

دکتر علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی به عنوان دیگر سخنران این مراسم به موضوع عدالت رسانه ای در استان ها پرداخت و گفت: آمار پوشش شبکه های دیجیتال در سراسر کشور که بالای 90 درصد است نشان دهنده ایجاد عدالت رسانه ای در کشور است.

وی تأکید کرد: باید با یک برنامه منسجم از تمامی ظرفیت ها به صورت یکپارچه استفاده کرد و به همین منظور نیز مرکز قم به عنوان یکی از مراکز مهم در بخش زیرساختی باید رشد چشمگیری در این زمینه داشته باشد.

آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به عنوان آخرین سخنران این مراسم به بیان اهمیت رسانه در عصر جدید پرداخت و گفت: دشمن از ظرفیت رسانه برای برنامه های فرهنگی خود به بهترین روش و با بهره گیری از ابزارهای مختلف استفاده می کند.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب رسانه ملی تلاش کرده که با فعالیت های خود چه در بخش تولید محتوا و چه تولیدات رسانه ای رسالت خود را انجام دهد و در این میان انتظار از قم به عنوان خاستگاه انقلاب یک انتظار ویژه است.

در بخش دیگری از این مراسم از برگزیدگان بخش های رسانه ای مرکز قم که در بیستمین جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما حائز رتبه های برتر شده بودند تقدیر به عمل آمد.

شعبانی برگزیده نخست بخش خبر، جوشقانیان نژاد برگزیده نخست بخش فضای مجازی و دریافت کننده نشان هدهد و کریمی رتبه اول سایت های صدا و سیمای سراسر کشور در این مراسم تجلیل شدند.

همچنین فلاحتی به سبب دریافت مدیر برتر شعر و موسیقی در حوزه موسیقی آیینی، خانم آقانوری رتبه برتر گزارش در بخش اقتصاد مقاومتی، بکائی بهترین تهیه کننده سیما در موضوع اربعین، اطهری فر رتبه نخست ارسال خبر در اسفندماه و رتبه دوم در پخش خبری، خانم رییس جعفری رتبه نخست جشنواره ملی کتاب و رسانه، داداشی رتبه نخست نمایش رادیویی جشنواره وقف و رسانه، نعمت اللهی گوینده برگزیده برنامه ویژه انتخابات رادیویی، هاشمیانی حراست برتر در بین دستگاه های اجرایی استان، باقری رتبه سوم جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان، مورد تقدیر قرار گرفتند.

در پایان این مراسم از 22 اثر تولید شده توسط صدا و سیمای مرکز قم رونمایی شد و 106 پروژه فنی، عمرانی و برنامه ریزی این مرکز مورد بهره برداری قرار گرفت./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات