۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۲۴۰۴۸
مسؤول گروه تبلیغی شیفتگان ولایت مطرح کرد؛

اقتضائات تبلیغ در اماکن عمومی

حجت الاسلام مشی با تأکید بر این که مبلغان اماکن عمومی باید از صلاحیت ویژه ای برخودار باشند تصریح کرد: در اماکن عمومی امکان رخ داد هرگونه حادثه ای وجود دارد که این طلبه است باید بداند چگونه با آن برخورد کند.
تبلیغ در اماکن عمومی

حجت الاسلام حجت الله مشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه حضور طلاب در اماکن عمومی همانند سواحل دریاها و ورزشگاه ها، این حضور را نیازمند توجه به اقتضائاتی دانست و گفت: حضور طلاب در این گونه فضاها مشروط بر این که نسبت به رسالت خود آگاه باشد بسیار مؤثر است.

مسؤول گروه جهادی تبلیغی شیفتگان ولایت، عاشقان شهادت ادامه داد: صرف حضور طلبه در اماکن عمومی تأثیری ندارد بلکه باید بداند به چه دلیلی در این گونه اماکن حضور پیداکرده است و از سوی دیگر نیز باید بداند که چگونه عمل کند.

وی حضور طلاب و مبلغان در این گونه فضاها را همراه با آسیب هایی دانست و اظهار کرد: طلاب باید نسبت به رسالت خود آگاه باشند تا بتوانند مخاطب خود را جذب کنند البته باید توجه داشت که طلاب باید از این فرصت استفاده کنند و مخاطب خود را به سمت مراکز اصلی یعنی مساجد و کانون های فرهنگی دعوت کنند گرچه ممکن است طلبه ای در همان جلسه تأثیر لازم را بر روی مخاطب خود ایجاد کند.

حجت الاسلام مشی ادامه داد: باید توجه داشت اتفاقات در ورزشگاه ها قابل پیش بینی نیستند، بنابراین مهم ترین نکته برای مبلغان اماکن عمومی آشنایی با شیوه های مناسب برخورد با دیگران است و باید بداند از چه ابزاری استفاده کند.

وی اضافه کرد: آشنایی طلاب و مبلغان با شیوه های مناسب برخورد با مخاطب در ورزشگاه ها و اماکن عمومی با آموزش به دست می آید اما چگونگی استفاده از آنها به دست خود طلبه است بنابر این طلاب مبلغ در اماکن عمومی باید از صلاحیت های ویژه ای برخوردار باشند زیرا ممکن است مخاطبش به او توهین کند اما طلبه باید بداند چگونه با او برخورد کند تا تأثیرات لازم را بر روی مخاطب داشته باشد.

مسؤول گروه جهادی تبلیغی شیفتگان ولایت، عاشقان شهادت افزود: به هر حال در ورزشگاه ها همه گونه افرادی اعم از نوجوان، بزرگسال ، دانشجو و دیگر افراد با سطح فرهنگی متفاوتی حضور دارند و طلبه باید تشخیص دهد با هر فردی چگونه برخورد کند. شاید در کلاس های آموزشی بتوان دوای درد را در اختیار مبلغان قرار داد اما تشخیص این که کدام دوا برای کدام مرض مناسب است با خود مبلغ است.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ از رسالت های طلبگی است به عبارت دیگر طلبه باید از چهار ویژگی برخوردار باشد که بتوان او را طلبه موفق دانست؛ نخستین ویژگی هر طلبه برخورداری از مباحث اخلاقی و تربیتی است.

حجت الاسلام مشی ادامه داد: دومین ویژگی هر طلبه مطالعه و تحقیق است؛ طلبه ای که از اطلاعات کافی برخوردار نباشد نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد؛ برخورداری از روح وران سالم و قدرت تبلیغی از دیگر ویژگی های یک طلبه است زیرا تبلیغ از مهمترین وظایف طلاب محسوب می شود.

وی بیان داشت: به عبارت دیگر طلبه نمازشب خوان تازه در آغاز مسیر قرار دارد، طلبه باید بتواند این ارزش ها را به دیگران منتقل کند و قدرت هدایت جمعی را دارا باشد و مانع نفوذ دشمنان دین در میان جمع شود که حضور در ورزشگاه ها یکی از اماکنی است که می توان برای رساندن دین به مردم استفاده کرد./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات