۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۲۴۰۳۳
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

جهان اسلام نباید نسبت به فجایع میانمار سکوت اختیار کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: رسالت مسلمانی این است که به فریاد مظلومان عالم برسیم، جهان اسلام نباید نسبت به فجایع میانمار، یمن و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و غیر مسلمانان سکوت اختیار کند و باید جدیت بیشتری از خود نشان دهد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از مسؤولان و پژوهشگران «دانشگاه راه سعادت کشور افغانستان» که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در کشورهایی نظیر میانمار و یمن را محکوم کرد و اظهار کرد: ظلم علیه انسان‌ها از هر نژاد و ملیت و با هر دینی مورد تأیید اسلام قرار ندارد.

وی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) در خصوص دست‌گیری از مظلومان، خاطرنشان کرد: رسول مکرم اسلام(ص) فرمودند، اگر مسلمانی فریاد کمک‌خواهی مسلمان و یا غیر مسلمانی را بشنود اما به فریاد او نرسد، مسلمان نیست.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه رسالت مسلمانی این است که به فریاد مظلومان عالم برسیم، افزود: جهان اسلام نباید نسبت به فجایع میانمار، یمن و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و غیر مسلمانان سکوت اختیار کند و باید جدیت بیشتری از خود نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تبریک عید غدیر و با بیان اینکه عید غدیر متعلق به همه انسان‌ها است و به طایفه خاصی تعلق ندارد، اظهار کرد: محصول غدیر، محصولی بین‌المللی است و آینده جهان با نقشه‌ای ساخته خواهد شد که رسول اکرم(ص) در برکه غدیر ترسیم کرده‌اند.

وی انسجام کشورهای اسلامی را نیازمند تبیین درست سیاسی از ولایت خدا دانست و اظهار کرد: اگر ولایت خدا را جدی بگیریم و آن را به درستی تبیین کنیم، نقشه آن‌هایی که با نام اسلام دست در دست کافران دارند، رو می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی قرآن را مسلم‌ترین منبع دینی معرفی کرد و با تأکید بر اینکه نباید حقایق قرآن را نادیده بگیریم، ابراز کرد: اگر حقایق قرآن را جدی بگیریم و آن را دنبال کنیم، هیچگاه کفار بر ما مسلط نخواهند شد و مسلمان‌ها منافقانه دست در دست کفر نمی‌دهند.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: توجه به زیر ساخت‌های تفکر و اندیشه دینی در افغانستان بسیار مهم و ضروری است و در این مسیر قرآن که مورد قبول همه فرق و مذاهب است سرمایه عظیمی به شمار می‌آید./873/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات