۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۰۱۲
دبير جامعه روحانيت كاشان:

برای انقلابی ماندن بايد هزينه كرد

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: برخي انقلابي و پشتيبان انقلاب اسلامي هستند اما به شرطي كه انقلاب براي آنها سود و منفعت داشته باشد و اين در حالي است كه براي انقلابي ماندن بايد هزينه كرد.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، يكشنبه شب در مسجد امام خميني(ره) با تبريك ولادت امام موسي ابن جعفر(ع) در ادامه تفسير آيه 25 سوره توبه و جنگ حنين گفت: هرچند كه درجنگ حنين تعداد مسلمانان زياد بود و فرماندهي جنگ بر عهده پيامبراكرم(ص) بود، اما در لحظات اوليه جنگ شكست خوردند و بعد از آن بود كه خداوند بر سپاه اسلام و پيامبر آرامش حاكم كرد و نهايتا سپاه اسلام در اين جنگ به پيروزي رسيد.

وي افزود: يكي از دلايل شكست مسلمانان در نبرد حنين، كوتاهي برخي از مسلمانان بود كه اگر آنها اشتباهي را مرتكب نشده بودند لازم نبود خداوند گناه آنها را ببخشد و در نهايت اين جنگ نيز با پيروزي مسلمانان همراه بود.

حجت الاسلام شاه فضل يادآور شد: يكي دو تا اتفاق بعد از جنگ حنين رخ داد كه در اين آيه به آنها اشاره نشده اما در روايات است كه در اين جنگ مسلمانان غنائم زيادي را كسب كردند حتي شترهايي كه به غنيمت گرفتند كه قابل شمارش نبود ضمن اينكه زنها و كودكان زيادي نيز به اسارت درآمدند.

وي افزود: اگر مسلمانان در جنگ شمشير مي زدند غنيمت هاب بدست آمده در جنگ نيز بايد بين مسلمانان بايد مي شد،  اما اگر بدون شمشير زدن دشمن تسليم مي شد غنيمت ها در اختيار پيامبر قرار مي گرفت تا هرگونه كه صلاح مي داند هزينه كند، از اين رو مسلمانان در جنگ حنين شمشير زده بودند و پيروز شده  بودند و غنائم بايد بين مسلمانان تقسيم مي شد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: در جنگ حنين حدود 12 هزار نفر شركت داشتند كه بخشي از آنها مردم مدينه بودند كه به آنها انصار گفته مي شود، بخشي مهاجرين بودند و بخشي نه مهاجر و نه انصار بودند بلكه افرادي از شهرها ديگر بودند كه به مرور مسلمان شده بودند و تعداد زيادي نيز اهل مكه بودند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: پيامبر اكرم(ص) غنائم را بين مهاجرين و اهل مكه و انصار و تعدادي از تازه مسلمان شدگان تقسيم كرد اما به انصار نداد ازر اين رو يكي از بزرگان انصار به پيامبرگفت، انصار از اينكه سهم غنائم به آنها داده نشده است ناراحت هستند.

وي يادآور شد: يكي از دلايل اصلي كه مردم كوفه به جنگ با امام حسين(ع) آمدند همين موضوع بود كه تهديد شدند اگر با امام حسين مبارزه نكنند اموال آنها غصب خواهد شد و اين افراد كساني بودند كه امام حسين(ع) را تا زماني مي خواستند كه برايشان ضرر نداشته باشد و جان و مال آنها در خطر نباشد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: اگر كسي خواهان امام حسين(ع) است بايد همه چيز خودش را در راه حضرت فدا كند و اين در حالي است كه خيلي از افراد امام حسين(ع) تا جايي مي خواهند كه به خاطر امام حسين(ع) به آنها سيلي زده نشود و يا به آنها توهين نشود.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه، برخي اسلام را مي‌خواهند اما اسلام بدون هزينه و اسلام بدون مشكلات و گرفتاري و حتي اسلام را با غنائم مي‌خواهند، اظهار داشت: برخي اسلام را دوست دارند و مدافع انقلاب اسلامي هم هستند اما به شرطي اسلام را دوست دارند و مدافع انقلاب هستند كه انقلاب و اسلام براي آنها هزينه اي نداشته باشد.

وي افزود: برخي نيز انقلابي هستند و پشتيبان انقلاب اسلامي هستند اما به شرطي كه سود و منفعت از اين راه كسب كنند و اگر برخي به دليل مشكلات اقتصادي و مالي بر عليه انقلاب ناسزا مي گويند، اين افراد از آن دسته و گروهي هستند كه اگر قرار باشد براي در ركاب بودن امام زمان(عج) بخشي از ثروت و دارايي خود را راه هزينه كنند عقب نشيني مي كنند چرا كه اگر قرار باشد امام زمان براي آنها هزينه داشته باشد حضرت را نخواهند خواست و امام زماني را خواهند خواست كه براي آنها سود منفعت داشته باشد.

دبير جامعه روحانيت از برخي سخنرانان كه امام زمان را اينگونه تعريف مي كنند كه اگر امام زمان ظهور كند وضعيت زندگي آنها خوب خواهد شد، انتقاد كرد و افزود: اين يك سخن انحرافي است چرا كه اگر به يك بي دين و كافري گفته شود اگر امام زمان ‌ظهور كند همه مشكلات حل خواهد شد قطعا  او نيز عاشق امام زمان خواهد شد.

به گفته وي، اگر ما عاشق امام زمان باشيم با اين هدف كه با ظهور امام زمان(عج) همه مشكلات دنيا حل شود اين عاشقي هيچ ارزشي ندارد، چرا كه عاشق امام زمان، وقتي ارزشمند است كه عاشق واقعي او باشيم نه اينكه او را براي رسيدن به دنيا بخواهيم.

حجت الاسلام شاه فضل، ادامه داد: اين تصور اشتباهي است كه برخي بگويند با ظهور امام زمان(ع) امنيت و آرامش و آسايش برجهان حكمفرما خواهد شد، چرا كه با ظهور امام زمان(عج) براي اينكه دنيا را پر از عدل و داد كند، جنگ و مبارزه خواهد بود.

وي افزود: علت اينكه امام زمان ظهور نمي كند براي اين است كه من و شما آمادگي تبعيت از حضرت را نداريم، بنا براين تكليف آنهايي كه دشمن هستند مشخص است، اما آنهايي كه دوست هستند خيلي آماده جانفشاني نيستند و منتظر حضرت هستند تا با آمدن ايشان آرامش و امنيت برجهان حاكم شود.

به گفته وي، افرادي هم كه در اطراف پيامبر اكرم (ص) بودند كساني كه بودند كه اسلام را همراه با منفعت و سودش مي خواستند، اما همينكه احساس كردند  اگر اميرمومنان(ع) جانشين پيامبر(ص) شود نمي توانند به سود و منفعت برسند، او را رها كردند.

دبير جامعه روحانيت كاشان، تأكيد كرد: ما نيز همواره بايد خود در معرض امتحان قرار دهيم و عيار خود را بسنجيم تا به چه قيمتي پاي دين هستيم./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات