۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۵۲۴۰۰۵
استاد اخلاق حوزه علمیه:

علوم دینی از بهترین علوم است

آیت الله مجد با اشاره به فضیلت و ارزش علم آموزی و تعلیم در لسان ائمه اطهار و روایات دینی، گفت: علوم دینی از بهترین علوم و افضل آنها است و طلبه برای بهره گیری از علوم دینی باید خود را از آفات اخلاقی دور کند.
مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله حسن مجد، از اساتید اخلاق حوزه علمیه یکشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به فضیلت و ارزش علم آموزی و تعلیم در لسان ائمه اطهار و روایات دینی، اظهار داشت: علوم دینی از بهترین علوم و افضل آنها است.

وی با بیان اینکه فضیلت علم الهی قابل مقایسه با هیچ علم دیگری نیست، ابراز داشت: در روایات و آیات الهی عالم به جهت علم خود دارای فضیلت و ارزش است و بیش از همه این علم الهی و دینی است که مورد توجه ائمه و دین اسلام است، بنابراین طلبه باید قدر فرصت تحصیل علوم دینی را بداند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان در سایه علم الهی و دینی است که به شراف و ارتقای روح معنوی دست می یابد، هدف علمی خلقت در روایات شناخت و علم به هستی است، عبادت خدا، انجام فرایض الهی و شناخت خالق هستی به برکت علم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آفات طلاب در بحث تحصیل علوم دینی و طی مسیر حوزوی، تصریح کرد: از جمله آفاتی که طلاب و محصلان دینی را می تواند گرفتار کند حسد و غرور است، طلبگی منحصر به تحصیل علم نیست و طلبه باید در کنار فراگیری علوم دینی خود را از رذایل دور کند.

آیت الله مجد با بیان اینکه اگر طلبه مهذب نباشد و به سلاح علم مجهز شود این می تواند برای خود او و جامعه خطرناک باشد، ادامه داد: طلبه باید از رذایل اخلاقی که می تواند او را گرفتار کند دروی کند، حسد از آفاتی است که طلاب و علمای دینی را گرفتار کرده و گاه در غرور غرق می کند.

وی با تأکید بر توجه به اوقات و ارزش حضور در حوزه، گفت: طلبه باید از زمان و ساعات خود بهترین بهره را ببرد، نباید از فرصت معنوی حضور در حوزه علمیه و بستر تعلیم علوم دینی غفلت کرد و لازم است از اوقات خود بهترین بهره و بیشتر استفاده را داشته باشد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه علم نور است اما همین علم می تواند موجب شود انسان از راه حقیقی دور شود و او را به حسد و یا گرفتار غرور و خود بینی کند، ادامه داد: دوری از رذائل اخلاقی و کسب فضایل از بایسته های طلبگی است./854/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات