۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۲۳۹۸۹
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

توضیحات حجت الاسلام نبویان درباره حاشیه سازی و دروغ پردازی رسانه های معاند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حاشیه سازی ها و دروغ پردازی های برخی رسانه ها و جریانات معاند علیه خود واکنش نشان داد.
حجت الاسلام نبویان

حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به حاشیه سازی ها و دروغ پردازی های برخی رسانه ها و جریانات علیه خود واکنش نشان داد.

وی افزود: اخیرا فایلی از سخنرانی بنده منتشر شده مبنی بر اینکه «اگر کسی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد مرتد است»، بنده در آن سخنرانی چنین مطلبی بیان نکردم و آنچه گفتم این است «اگر کسی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد با توجه به لوازم صحبتش باشد، مرتد خواهد بود».

قبول نداشتن ولایت فقیه در صورت منجر شدن به نفی پیامبر و اهل بیت ارتداد می آورد

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: توجه به لوازم صحبت این است که اگر به این شخص گفته شود که امام زمان(عج) ولی فقیه را ولایت داده است بگوید که امام زمان(عج) را قبول ندارم و اگر گفتیم پیامبر ولایت داده و ولی فقیه را نصب کرده است و آن شخص بگوید که پیامبر را هم قبول ندارد. اگر قبول نداشتن ولایت فقیه منجر به نفی ائمه طاهرین(ع) و انکار پیامبر اسلام(ص) شود اینجا فقها می گویند که ارتداد می آورد، بنابراین بنده به صورت کلی نگفتم که هر کس قبول ندارد مرتد است.

ملت ایران عاشق ولی فقیه، حضرت امام و رهبر انقلاب بوده و هستند

حجت الاسلام نبویان با بیان این که اکثریت ملت عزیز ایران عاشق ولی فقیه، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بوده و هستند، ابراز داشت: این صحبت بنده نبوده است بلکه من از متن سخنان حضرت امام مطالبی را بیان می کردم، زمانی نهضت  آزادی می خواست در برابر ولایت فقیه بایستند و گفتند که مسأله ولایت فقیه مسأله تشریفاتی است و حق ندارد که دخالت کند اما حضرت امام فرمود که اگر این ها بدانند و به لوازم حرف خود توجه کنند مرتد خواهند بود.

وی عنوان کرد: بنده چنین جمله ای نگفتم بلکه فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) است، حضرت امام 12 مهر 1358 در سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس خبرگان (انتخابات شوراها- ولایت فقیه) فرمودند« یک مسئله «تشریفاتی» بله، آقایان بعضیشان می‌گویند مسأله ولایت فقیه یک مسئله «تشریفاتی» باشد، مضایقه نداریم. اما اگر بخواهد ولیّ، دخالت بکند در امور، نه، ما آن را قبول نداریم- حتماً باید یک کسی از غرب بیاید دخالت بکند؟- ما قبول نداریم که یک کسی اسلام تعیین کرده او دخالت بکند. اگر متوجه به لوازم این معنا باشند، مرتد می‌شوند لکن متوجه نیستند»

وی تأکید کرد: این فرمایش حضرت امام در جلد 10 صحیفه نور صفحه 223 است، بنابراین این سخنان که البته تقطیع هم شده صحبت های بنده نبوده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که شهید رجایی آمدند او را مسخره می کردند که مکتبی است، در جلد 14 صفحه 376 آمده که حضرت امام در جمع نمایندگان مجلس در سال 60 فرمودند «تا گفته می‌شود «مکتبی»، آقایان مسخره می‌کنند «مکتبی» یعنی اسلامی. آن که مکتبی را مسخره می‌کند اسلام را مسخره می‌کند. اگر متعمّد باشد، مرتد فطری است، و زنش برایش حرام است، مالش هم باید به ورثه داده بشود، خودش هم باید مقتول باشد.»

سخنان تقطیع شده درباره ولایت فقیه مربوط به حدود ۱۰ سال پیش است

وی اضافه کرد: بنابراین بنده متن فرمایشات حضرت امام را می خواندم اما صحبت ها را تقطیع کردند، ممکن است کسی بگوید الان چه وقتی برای مطرح کردن این صحبت ها است، جواب این است که بنده الان صحبتی نکردم و این سخنان مربوط به دهه 80 است، افراد از آنجا سخنان را پیدا کرده و تقطیع کردند و بنده الان چنین صحبتی انجام ندادم.

حجت الاسلام نبویان گفت: بنابراین اولا به هرکس مرتد نمی گویند بلکه باید به لوازمش توجه داشته باشد،  ثانیا این ها فرمایشات حضرت امام است، ثالثا این صحبت ها مربوط به الان نبوده و برای حدود 10 سال قبل و ایام فتنه است.

عده ای برای تخریب به هر دروغی متوسل می شوند

وی درباره دروغ پردازی دیگری تحت عنوان «آدم خواری اگر در راه ولایت باشد در حکم هفتاد سال عبادت است» این گونه توضیح داد: اخیرا متن و عکسی پخش شده که بنده با خبرگزاری فارس مصاحبه کرده ام و گفته ام که اگر برای ولایت باشد می شود آدم خورد و ثواب 70 سال عبادت دارد؛ یک مسلمان پیدا کنید که قائل باشد می شود آدم خورد، داعش با این همه وحشی گری چنین ادعایی ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که بنده مدت هاست با خبرگزاری فارس مصاحبه ای نداشته ام، افزود: این سایتی که از آن مطلب نقل شده جعلی است، خبرگزاری فارس با عنوان«Fars» است اما این سایت جعلی و تقلبی به صورت«Farce» نوشته می شود، از مردم عزیز می خواهیم فکر کنند که چه چیزی پیش آمده که چنین مطالبی را  آن هم به دروغ منتشر می کنند.

وی ادامه داد: بنده افتخار می کنم که فرمایشات امام را بیان کرده ام اما این سخنان را به صورت تقطیع شده پخش کرده اند، این سؤال وجود دارد که چرا عده ای در حال حاضر به شدت به فکر تخریب افتادند و چه خطری احساس کرده اند.

حجت الاسلام نبویان تصریح کرد: این افراد در این مسیر به هر دروغی متوسل می شوند، بنده با سایت فارس مصاحبه ای نداشتم و سایتی که در آن خبر دروغ آمده، جعلی است و خودشان درست کرده اند، هیچ عاقلی چنین صحبت هایی نمی کند./1323/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
به بنده خدا تهمت بی خودی زده اند
13
87
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
ایشان انقلابی هستند و به خاطر همین تخریبشان می کنند
17
90
ناشناس
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
جوک؟

:)))
انقلابی
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
نبوی یک فرد نقلابی است.
سید الحائری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
بسیار کار خوبی کرده آقای نبویان که توضیح کامل دادند
وامید است که متوجه شده باشند خیلی بادقت باید حرف
زد که بعداز ۱۰ سال سوء استفاده نکنند آنهائیکه دردلشان
مرض هست؟ اسلام میگوید نرم سخن بگوئید ،ومستند اسدلال کنید وامام صادق علیه السلام میفرماید،
هیچ کس را با آل محمد صلی الله علیه وآله مقایسه نکنید*
11
49
بابک خرمدین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
ملت ایران تازمانی که گرفتار تاریکی‌ها گذشته هستند هیچوقت روی خوشی را نخواهند دید. اگر گذشتگان مفقود در تاریخ کاری ازپیش می‌بردند برای خودشون خاکی برسر می‌ریختند.
64
4
بردیا
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
انتقاد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
برای قلب های مریض هدایت دشوار است
10
41
ناشناس
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
دعای خوبی بود برای آقای نبویان...ایشاالله ایشون هم هدایت میشن....
ه
شاهد عینی
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
..در سال ۸۸ هر چه جنایت شد همین ها تایید کردند...
شهاب ایرانی
Canada
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳
لطفا توصیه مولا امیرالمومنین علی ع به کمیل ابن زیاد در رد ولایت فقیه در کتاب بشارة المصطفی لشیعة المرتضی حدیث چهل و سوم را مطالعه بفرمایید. طبق این حدیث مولا علی ع ...است.
41
9
شهاب ایرانی
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
نظر بنده را کامل نفرستادید. مولا در این حدیث میفرماید:ای کمیل! رهبری حقیقی جامعه فقط به‌وسیله نبوت و رسالت و امامت برپا است و بعد از این‌ها نیستند مگر ولایت‌مداران دروغین یا افراد زورگوی گمراه و ستم‌کارانی که به نا حق بر این مسند تکیه زده‌اند.

بشارة‌ المصطفی لشیعة المرتضی
حدیث چهل و سوم
وصایای امیرالمؤمنین علی (ع) به کمیل ابن زیاد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
امام خمینی(ره) :خدا ما را ادم کند
24
8
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
خداخیرتان بدهداقای نبویان ممنون بابت صحبت هایی که درشبکه افق فرمودین 11/10/1398
4
46
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
آخی...
اینو اذیتش نکنید!


شمل هم دیگه ماله نکش عموجون...
باشه!
تو خوبی!
:))))
35
6
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
خوب بود
فضای مجازی سراسر دروغ و شبهه افکنی شده است
8
28
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
اساسا چرا باید جواب همچین ابلهایی را داد؟ طرف می‌بینه اراجیفش را می‌خونن بیشتر می‌نویسه
4
13
ناشناس
Singapore
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
کجا ملت ایران عاشق ولایت فقیه هستند چرا دروغ میگویید یک رفراندوم بگذارید .
95
5
امير
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
خدا پدرت رو بيامرزه
حرف حساب زدي
ناشناس
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
دمت گرم
ناشناس
|
۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
البته نه افرادی مثل اغتشاش گران و منافقین و فتنه گران و مفسدین اخلاقی و اقتصادی و سیاسی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
نظراتش پشیزی ارزش نداره
32
3
ایران
Netherlands
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
اسلام متعلق به عربهاست و ربطی به ایرانیان نداشت . نامه فرستادن به ممالک دیگر از سوی محمد پیشنهاد پذیرفتن اسلام بود نه حمله ی غارتگرانه ی ابوبکر عمر و عثمان به سرزمینهای ایران . نپدیرفتن هیچ دینی از نظر حقوق بین الملل که جعان بر مدار آن می گردد جرم نیست .
57
6
ناشناس
|
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
مطمئنی در دین اسلام فقط این سه خلیفه حمله کردند؟ خلیفه یا امام دیگه ای شمشیر نداشت؟
پرهام
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
حماقتتان پایانی ندارد ،
تو خودت همجنان مقلد اون نبویان ..و الا به به سه خلیفه اول پیامبر توهین نمیکردی ، مگه علی در همه عرصه ها همراهشان نبود ؟
اگه پایتخت سه خلیفه اول مدینه بود ، علی مرکز حکومتش رو آورد کوفه ،
پس علی به ایران تسخیری نزدیک تر بوده ،
بابك
Canada
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۷
براى رفع شبهه ، اقاى نبويان از طريق همين رساله و ديگر رسانه ها ويديو تقطيع نشده را بگذارند تا مردم خود تشخيص دهند . انقدر در اين ٤٢ سال دروغ گفته ، از خود خمينى كه گلت خدعه كردم ، نوار هاى صوتى خمينى همه از پاريس در دست اين تا خامنه اى و همه. ولتمردان كه " همه تزوير ميكنند" جايى براى قبولى اين حرفها نيست . خوشبختانه دزد حاشر و بُز حاضر . تا سيه روى شود هر كه در او غش باشد" اگر اينكار را نكند ، ويديو هاى پخش شده را بايد قبول كرد .
40
1
ناشناس
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
سخن بسیارمعقولی است .
لطفا اصل ویدیو رانشردهید
مردم خود اندک خردی دارند ومتوجه میشوند
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
سلام
اگر هم جناب نبوی اینگونه فرمایش نکرده باشند بنظر شما افرادی که در برخی مجالس خاص عزاداری بحدی از خود بی خود شده که به بدن خود آسیب میزند بنظر شما در آن حالت اگر شخصی عمدا تحریک کند آیا به افراد ضد ولایت یا بهتر بگم ضد مذهب شیعه آسیب جدی نمیرسد، این در حالی است که در مکتب شیعه فقط جوانمردی و مروت تاکید شده بنظرم باید کمی مسائل رو با دقت بررسی کرد تا خدایی نکرده بنام دین به کسی ظلم نکنیم
19
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
مرگ بر آمریکا
1
33
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
به نضر من ولی فقیه جانشین پیامبر است و..
2
45
ناشناس
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
نظر درسته شما اول املا یاد بگیر
ناشناس
Australia
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
تفتیش عقاید در قانون اساسی ممنوع است.
32
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
با سلام
خود آقای نبویان گفتن که این صحبتهارو بعد جربان ۸۸ مطرح کردن
پس معلومه که هدفی داشتن و منظورشون اعدام منتقدین ۸۸ بوده
حالا به نظرم این تقطیع و دروغ بستن مجازاتی هست برای ایشون و امثال ایشون که بیخودی و بدون استناد قرانی نظر ندن برای ارتداد
حتی اگر به نطر امثال ایشون کسی مرتد هم بشود، بر اساس قران اعدام ندارد. در فقه اعدام مرتد با شرایط امده که مورد قبول همه‌ی فقها هم نیست
نطر قران در مورد ارتداد: ایه ۵۴ مائده که میفرماید:
در صورت ارتداد، خدا مردم دیگری را جانشین این‌ها می‌کند که هم خدا آن‌ها را دوست دارد و هم آنها خدارا.
آیه ۲۱۷ بقره:
هرکسی که از دینش مرتد شود و برگردد، تمام اعمالش در دنیا و آخرت از بین می‌رود. این نَظر قرآن است. حالا چرا امثال آقای نبویان این قدر تمایل به ادم کُشی دارند من نمی دانم
اگر هم مستندشان کتاب امام خمینی یا نظر برخی از فقها هست باید به ایشان بگویم که در زمان پیامبر ص و بعد از ان کسی با حکم ارتداد اعدام نشده . لطفا کمی اندیشه کنند و بعد فرمایش نمایند تا این طوری مجازات نشن
31
0
کاظم ابوجواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
.. انتقاد ..
بوی روباه پیروپسرش سام ونوه ش اسراعیل به مشام میرسد من بیسوا د فهمیدم شما چرا موتوجه نمیشود عزیزان
1
13
حمید
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
خوب سوادتو کامل کن که بهتر بفهمی و کلمه اسرائیل هم غلط ننویسی ...
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
.. انتقاد .. یه چیزی گفتی که صدای مردم در اومده
6
1
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
آقا این بندگان خدا بحال خود بگذاریدما بزور بهشت نبرید
11
0
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
.. انتقاد
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴
جواب جناب نبویان بسیار خوب بود
1
17
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
انتقاد....
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
هدف تقطیع کنندگان بیانات جناب نبویان، ترور شخصیت انقلابی ایشان است. چون ایشان در کمال شهامت وشجاعت به مخالفان ولایت فقیه می تازند و آنها را در نظر مردم از وجاهت می اندازند، آنها هم در صدد ایجاد یک موج مخالف از از طرف افراد بی قید، برای ضربه زدن به وجه مردمی ایشان هستند.
0
23
نبوی نخ‌نما
France
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
..انتقاد
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
فیلم بدون تقطیع رو پخش کنند تا همه چیز مشخص بشه، با حرف که نمیشه
16
0
عزت
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
دشمنان در شبکه های مجازی و رسانه ای سعی در تخریب چهره های محبوب و انقلابی هستند. پس ما هم باید در این شبکه ها فعال باشیم و در جهت خنثی کردن آنها تلاش کنیم.رهبر انقلاب هم توصیه موکد نمودند.
1
17
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
گوشتشون انقدر تلخه نمیشه خورد،باید بندازن جلوی.....فکر نکنم اونا هم بخورن.
1
2
بردیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
انتقاد ...
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
اهل سنت که ولایت رو قبول ندارند چه
4
0
محمودتقوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
پس با این فرمایش اقای نبویان همه مسلمین اهل سنت مرتد واجب القتل هستند؟؟این چه استدلالیه؟؟
2
0