۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۲۳۹۸۷

مراسم شب ولادت امام کاظم در حرم حضرت معصومه برگزار شد

مراسم شب ولادت امام کاظم(ع) با اجتماع پرشور مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
جشن میلاد امام کاظم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم شب میلاد امام کاظم(ع) امشب با حضور پرشور مردم در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

گفتنی است بیان معارف این مراسم را حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی برعهده داشت این در حالی است که وی  ماه ذی الحجه را ماه اهل بیت(ع) دانست و گفت: ماه ذی الحجه با عید غدیر تمام نمی شود؛ بر این اساس ذی الحجه ماه ولایت اهل بیت(ع) و شناخت مقام امامت برای تمامی مسلمانان است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مناسبت های این ماه  سدالابواب، تلاوت حدیث ثقلین، انزال لقب امیرالمؤمنین برای امام علی(ع)، ولادت امام هادی(ع)، نزول آیات سوره هل اتی، نزول آیه 55 سوره مائده و خاتم بخشی امام علی(ع) و ولادت امام کاظم(ع) را از جمله مناسبت های این ماه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مباهله یکی از مهم ترین اسناد حقانیت و شأن عظیم اهل بیت(ع) است، گفت: باید روز مباهله با شکوه هر چه تمام برگزار شده و در این روز فضائل امام علی(ع) با استناد به این آیه برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: همچنین بخشش فدک به حضرت زهرا(س) طبق آیه 26 سوره اسراء در این ماه اتفاق افتاده است.

لازم به ذکر است، در آغاز و پایان این مراسم، ولیزاده از مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی در شأن امام کاظم(ع) برای حاضران در جلسه پرداخت و مناقب امام کاظم(ع) را برای حاضران بیان کرد./837/ت۳۰۳/ی

ارسال نظرات