۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۲۳۹۸۶
رییس هیأت مدیره مرکز حقوقی حصا خبر داد؛

ارائه مشاوره رایگان خانواده برای پیشگیری از طلاق

رییس هیأت مدیره مرکز حقوقی حصا از ارائه مشاوره رایگان خانواده برای پیشگیری از طلاق خبر داد و گفت: خوشبختانه این روند کاری از بسیاری از پرونده های مربوط به مسائل خانواده جلوگیری کرده است.
دیدار دارابی با آیت الله مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی دارابی رییس هیأت مدیره مرکز حقوقی حصا عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تبریک ایام عید سعید غدیر، به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت.

وی افزود: این مرکز در راستای دفاع از حقوق مردم کار وکالت و مشاوره را انجام می دهد، این مرکز حقوقی 5 سال است که در قم فعالیت دارد و از روز نخست رویکردی را که برای کار مشاوره و وکالت قرار داد متفاوت با بحث وکالت و مشاوره ای است که در جامعه انجام می شود.

رییس هیأت مدیره مرکز حقوقی حصا با بیان این که فعالیت های این مرکز صرف مسأله مادی نیست، اظهار داشت: سعی کردیم بر اساس مسائل علمی و استفاده از تیم اساتید حوزه و دانشگاه که تخصص لازم را دارند مشکلات مردم را در حد توان خود حل کنیم.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که که متفاوت با موارد مشاوره و وکالت در کشور انجام دادیم بحث مشاوره خانواده در زمینه طلاق به صورت رایگان است، افرادی که مراجعه می کنند و مشکلات خانواده دارند، قبل از این که وارد عرصه حقوقی شوند مشاوره رایگان برای آن ها صورت می گیرد.

دارابی با بیان این که این برنامه مشاوره بسیار اثرگذار بوده است، ابراز داشت: خوشبختانه این روند کاری از بسیاری از پرونده های مربوط به مسائل خانواده جلوگیری کرده است، بحث دیگری که مرکز حصا در قم نهادینه کرد و جاهای دیگر الگو گرفتند مسأله استرداد حق الوکالة است.

وی عنوان کرد: بر این اساس اگر پرونده ای به نتیجه نرسد بار دیگری بر دوش موکل اضافه نمی شود بلکه هزینه ای که پرداخت کرده را به او بر می گردانیم، وکالت و مشاوره ای که انجام می شود به صورت تیمی است و تیمی متخصص پرونده ها را به صورت دقیق بررسی می کنند.

رییس هیأت مدیره مرکز حقوقی حصا خاطرنشان کرد: این تیم متخصص نظرات خود را درباره پرونده ها اعلام می کنند و خوشبختانه تاکنون توفیقات خوبی حاصل شده است، امیدواریم بتوانیم با رهنمودهای مرجعیت مسیر خود را به رو پیشرفت بیشتر طی کنیم.

در این دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی اعلام آمادگی کرد که برای رسیدگی به پرونده مظلومان حق الزحمه ای مختصر و معقول پرداخت کند که دارابی در پاسخ به این درخواست گفت: کارهای افرادی که از سوی حضرتعالی معرفی شوند  به صورت رایگان پیگیری می شوند تا به حق خود برسند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات