۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۲۳۹۱۷
حجت الاسلام بطحایی خبر داد؛

ارسال ۱۶۰۰ اثر به جشنواره خاطره و داستان اشراق

دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق از ارسال ۱۶۰۰ اثر به دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق خبر داد.
حجت الاسلام سید احمد بطحایی رییس انجمن داستان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد بطحایی در نشست خبری دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق که پیش از ظهر امروز در نگارستان اشراق مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به روند برگزاری این جشنواره عنوان کرد: برنامه ریزی برگزاری این جشنواره از شهریور ماه سال گذشته آغاز شد و اواخر پاییز نیز فراخوان این جشنواره منتشر شد.

وی افزود: قرار بود اختتامیه این جشنواره اردیبهشت ماه برگزار شود که با توجه به استقبال طلاب و تقاضای آنها برای استفاده از فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان، فرصت ارسال آثار به جشنواره تا 20 تیرماه تمدید شد.

دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق تصریح کرد: اولین بخش جنبی این جشنواره در زمان اربعین با عنوان خاطره نگاری اربعین برگزار شد که با همکاری سازمان تبلیغات، ائمه جماعات کشور و عقیدتی سیاسی سپاه و ارتش و جامعة المصطفی استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که انجام شد، ارسال تراکت پستی برای بیش از 8 هزار نفر از مبلغان بود که خاطرات تبلیغی خود در ماه رمضان را در آن نوشته و برای ما ارسال کنند که این کار با کمک معاونت تبلیغ دفتر تبلیغات به خوبی صورت گرفت.

حجت الاسلام بطحایی ادامه داد: طلاب خارجی که در مدرسه امام خمینی و جامعة المصطفی مشغول به تحصیل هستند،  خاطرات بکر و تازه ای از فضای طلبگی و تبلیغ را به این جشنواره ارسال کرده اند.

وی تأکید کرد: داوری آثار در سه مرحله انجام شده است که در مرحله نهایی اساتید کشوری کار داوری را برعهده داشتند که در بخش داستان آقایان شاکری، بایرامی و مؤذنی و در بخش خاطره آقایان سرهنگی، بهداروند و علیزاده داوری آثار نهایی را برعهده دارند.

دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق ابراز کرد: بیش از 1600 اثر به این جشنواره ارسال شده است که 845 اثر در بخش خاطره کوتاه، 39 اثر در بخش خاطره بلند، 161 اثر در بخش داستان کوتاه، 25 اثر در بخش سفرنامه و 19 اثر در بخش رمان به دبیرخانه رسیده است.

حجت الاسلام بطحایی در پایان خاطرنشان کرد: برای بعد از جشنواره نیز دوره های آموزشی تکمیل دانش ادبی به صورت مجازی و حضوری برنامه ریزی شده است و همچنین برنامه هایی با عنوان خاطره گویی طلاب در حوزه های علمیه نیز در دستور کار قرار دارد تا این جریان خاطره نگاری و داستان نویسی شکل جدی تری به خود بگیرد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات