۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۲۳۹۱۳
در نشستی خبری مطرح شد؛

شرکت آثاری از ۲۷ کشور در جشنواره خاطره و داستان اشراق

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی از شرکت ۲۵۰ اثر از ۲۷ کشور در دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق خبر داد.
نشست خبری جشنواره سراسری شعر اشراق ویژه طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست خبری دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق که پیش از ظهر امروز در نگارستان اشراق مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت خاطره نگاری و داستان نویسی تبلیغی عنوان کرد: مهم‌ترین موضوعی که در موضوع خاطره نگاری و خاطره نویسی وجود دارد، ثبت تجارب به هم آمیخته طلاب و مردم است.

وی افزود: ثبت و ضبط این تجارب، وقایع و تعاملات خلأ جدی در حوزه است که با توجه به گنج عظیمی که در این موضوع وجود دارد نیاز است که توجه ویژه ای به این مسأله صورت بگیرد.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: خاطرات تبلیغی طلاب جذابیت های بسیار زیادی دارد که شاید در جاهای دیگر دیده نشود اما چون این موضوعات برای طلاب عادی است، ماجراهایی که در این هجرت و سفرها اتفاق می افتد چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

حسنی با تأکید بر ضعف تدوین تاریخ شفاهی تبلیغ در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: بسیاری از وقایع تبلیغی جنبه درس آموزی دارد و باید به صورت مکتوب ثبت و ضبط شود اما ضعف تدوین تاریخ شفاهی تبلیغ موضوعی جدی است که نیاز است به آن ورود کنیم.

وی اضافه کرد: سال های گذشته جشنواره داستان و خاطره نگاری اشراق به صورت جداگانه برگزار می شد اما این دو جشنواره با هم تلفیق شده و برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار می شود.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: فراخوان این جشنواره به چند زبان خارجی منتشر و با همکاری جامعة المصطفی، افراد زیادی در این دوره از جشنواره شرکت کرده اند که بیش از 250 اثر از نویسندگانی از 27 کشور جهان آثاری را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند.

حسنی ابراز کرد: در حال حاضر خاطره نگاری و داستان نویسی تبلیغی به یک جریان تبدیل شده است و جهشی که از نظر ارسال آثار به این دوره از جشنواره دیده می شود، تأیید کننده این موضوع است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه از آثار برگزیده بخش بین الملل در کنار بخش داخلی تجلیل به عمل خواهد آمد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات