۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۲۳۸۷۲
با حضور آیت الله مکارم شیرازی؛

نرم‌افزار مقتل الحسین در قم رونمایی می‌شود

نرم‌افزار مقتل الحسین(ع) تولید شده از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در قم رونمایی خواهد شد.
نرم افزار مقتل الحسین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نرم‌افزار «مقتل الحسین(ع)»، کتابخانه چندرسانه‌ای امام حسین(ع) و واقعه عاشورا  به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و روانه بازار شده است.

این نرم افزار به مناسب فرا رسیدن ماه محرّم‌ الحرام تولید شده و برای تمامی پژوهشگران، خطیبان، مدّاحان و عموم علاقه‌مندان به سیره و معارف ناب حسینی قابل استفاده است.

نرم افزار مقتل الحسین(ع) شامل قابلیت‌هایی همچون «متن 103 عنوان کتاب در 506 جلد درباره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا مشتمل بر مهم‌ترین منابع عربی و فارسی مقتل امام حسین(ع)»، «بخش نگارخانه، شامل حدود 50 مجلس مقتل‌خوانی، 46 زیارت‌نامه و 24  قطعه شعر درباره امام حسین(ع) و یاران حضرت به همراه پخش صوتی، 118 تصویر مرتبط با موضوع برنامه، نقشه گویای مسیر حرکت کاروان امام حسین(ع)، 241 قطعه سخنرانی از واعظان و خطیبان برجسته و 601 قطعه مداحی از مداحان بنام» و «امکان دسته‌بندی و محدودکردن کتب بر اساس منابع اختصاصی مقتل، منابع عمومی، تاریخ و سیره امام حسین(ع)، اصحاب و یاران امام حسین(ع)، زیارات، قیام کربلا و بازتاب‌ها، شعر و ادب عاشورا، پدیدآور و زبان (عربی و فارسی)» است.

«امکان جست‌وجو در محتوای سخنرانی‌های صوتی برنامه»، «قابلیت جست‌وجو در متن کتب، نمایه‌ها، نقشه‌ها و تصاویر»، «متن قرآن کریم با قابلیت جست‌وجو در آیات، به همراه ترجمه فارسی، اردو و انگلیسی»، «امکان ایجاد میز پژوهشی جهت انجام و ثبت پژوهش‌های کاربر» و نیز «قابلیت به‌روزرسانی برنامه و ارسال نظر توسط کاربر» از دیگر قابلیت های این نرم افزار به شمار می‌رود.

در مراسم رونمایی این نرم‌افزار ارزشمند مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حجج اسلام والمسلمین مهدی پیشوایی و محمدهادی یوسفی غروی و جمعی از فرهیختگان و اندیشمندان حضور خواهند داشت.

گفتنی است، آئین رونمایی از این نرم‌افزار پنجشنبه ۲۳ شهریورماه ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی واقع در قم، بلوار امین، ابتدای بلوار جمهوری برگزار می شود؛ همچنین این مراسم به صورت زنده نیز از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی نورسافت در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به خاطر دسترسی سخت عموم مردم به کتابخانه‌های بزرگ و تخصصی، بسیاری از کتب معتبر را در قالب نرم‌افزارهای ویژه تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار می دهد./907/ت۳۰۳/ی

ارسال نظرات