۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۵۲۳۸۰۸
با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی برگزار شد؛

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

مراسم عمامه گذاری ۱۳ نفر از طلاب حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، همزمان با عید سعید غدیر خم، با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب به میزبانی مهدیه شهرکرد برگزار شد.
مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مراسم عمامه گذاری 13 نفر از طلاب حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، عصر شنبه همزمان با عید سعید غدیر خم، با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، امام جمعه شهرکرد، اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان به میزبانی مهدیه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری در این مراسم باشکوه گفت: مراسم عمامه گذاری طلاب هر ساله در عید سعید غدیر خم با حمایت نماینده ولی فقیه در استان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال پیاپی است که مراسم عمامه گذاری در استان برگزار می شود، گفت: تاکنون 60 نفر از طلاب استان در قالب این مراسم و در طول این 4 سال به دست نماینده ولی فقیه در استان ملبس شده اند.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر این که تلبس به لباس روحانیت، مسؤولیت های مهمی را برای طلاب به همراه دارد، توفیق روز افزون طلاب را از درگاه خداوند طلب کرد.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: افرادی که به مکتب حضرت امام صادق(ع) وارد می شوند باید در تمام عرصه های فرهنگی و اجتماعی از پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیروی کرده و ادامه دهنده راه و روش آنان باشند.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه طلاب باید در ظاهر و باطن خود را شبیه اهل بیت(ع) نموده و مانند آن بزرگواران، خود را وقف احیای اسلام ناب نمایند، تصریح کرد: تشرف به لباس مقدس روحانیت در حقیقت نوعی شباهت ظاهری به اهل بیت(ع)  است و به سبب آن روحانیان و طلاب در معرض رجوع مردم قرار می گیرند؛ این لباس در حقیقت وسیله تبلیغ و معرفت افزایی در جامعه است .

وی در پایان با توصیه به اینکه طلاب در مرحله نخست باید خوب درس بخوانند و اهل بحث کردن باشند و در مرحله بعد به آموخته های خود عمل کنند و زکات علم خود را بپردازند، خاطرنشان کرد: بکوشیم در جهت بصیرت افزایی و پاسخگویی به شبهات جامعه فعالیت کرده و در حد و توان خود مبلغی برای اسلام ناب باشیم./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات