۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۵۲۳۷۹۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نقش حوزه علمیه در نشر محتوای غدیر غیرقابل انکار است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: در رابطه با فرهنگ غدیر باید در جامعه کار گسترده و همگانی صورت گیرد به ویژه نقش طلاب و روحانیان در نشر معارف و محتوای غدیر در بین عموم نقشی اساسی و کاربردی است.
حجت الاسلام نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر شنبه در جشن محبان علوی که با حضور طلاب و روحانیان استان به میزبانی مهدیه شهرکرد برگزار شد، عید غدیر را بزرگترین عید اسلام بیان کرد و افزود: باید تلاش کنیم غدیر به معنای واقعی کلمه در زندگیمان معنا پیدا کند و حقیقت غدیر آنگونه که باید در اعمال و رفتارمان خودنمایی داشته باشد.

وی غدیری شدن جامعه را تنها راه نجات بشریت بیان کرد و گفت: تنها راه سعادت و کمال جامعه آن است که محتوای غدیر در زندگی مردم جای باز کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون حق غدیر در جامعه به معنای واقعی ادا نشده است، اظهار کرد: همانطور که واقعه عاشورا اعظم مصیبتها است، واقعه غدیر نیز افضل اعیاد است؛ به حمدالله عاشورا زنده مانده است و زنده هم می ماند چراکه با فرهنگ مردم گره خورده است اما  هنوز فرهنگ غدیر در جامعه فراگیر نشده و در این رابطه همه مقصر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نقش مشارکت همگانی در فراگیری و احیای فرهنگ و مکتب عاشورا را غیرقابل انکار دانست و اظهار کرد: در رابطه با فرهنگ غدیر باید در جامعه کار گسترده و همگانی صورت گیرد خصوصا نقش طلاب و روحانیان در نشر معارف و محتوای غدیر در بین عموم نقشی اساسی و کاربردی است.

وی با تأکید بر اینکه باید حقیقت غدیر در جامعه به خوبی تبیین شود، خاطرنشان کرد: محتوای غدیر چیزی به جزء عدالت نیست؛ باید پرچم عدالت در جامعه گسترانیده شود و در این بین همه مسؤول هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متأسفانه به دلیل تعصبات بی جا محتوای غدیر به خوبی در جامعه نشان داده نشده است، گفت: رسالت روحانیت و حوزه های علمیه در تبیین و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه بسیار سنگین و خطیر است.

وی با تأکید بر اینکه تمام رسالت پیامبر خاتم و انبیای الهی به محتوای غدیر پیوند خورده است، افزود: مهمترین هدف از تشکیل انقلاب اسلامی این است که پیام غدیر را به جهانیان برساند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه کوتاهی در زمینه غدیر به هیچ عنوان پذیرفته نیست، اظهار کرد: روحانیت باید همانگونه که برای معرفی فرهنگ عاشورا وارد میدان عمل شد، برای احیا و ترویج فرهنگ غدیر نیز از هر فرصتی استفاده کند و بداند کوتاهی در زمینه غدیر خیانت به راه انبیاء الهی است./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات