۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۵۲۳۷۹۵
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

جشن بزرگ عید غدیر در حرم رضوی برگزار شد

همزمان با عید سعید و فرخنده غدیر خم، با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مراسم ویژه جشن ولایت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
حجت الاسلام سعدی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نیوز، در این مراسم سراسر شور و معنویت که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، علمای اعلام، مدیران اجرایی استان و آستان قدس رضوی و جمع کثیری از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار شد، مدیحه سرایان و ذاکران اهل بیت(ع) به مدح و منقبت و ذکر سجایای والای مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداخته و خادمان بارگاه منور رضوی از خیل ارادتمندان با شربت و شیرینی پذیرایی کردند.

در این ویژه برنامه با شکوه که از طریق رسانه ملی و رضوی تی وی تحت پوشش رسانه ای قرار گرفته بود، رضا قانع، سید حمید برقعی، عباس حیدرزاده، سید مهدی موسوی، در مدح مولای متقیان علی بن ابی طالب(ع) به مدیحه سرایی و گروه تواشیح بینات به سرودخوانی پرداختند و در پایان نیز حجت الاسلام سعدی درباره اهمیت غدیر سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه رسول الله برای آخرین حج خویش به همه افراد فرمودند که به مکه مشرف شوند اظهار کرد:  در هنگام برگشت از حج پیامبر(ص) در مکانی به نام غدیر، همه مردم را جمع کردند و خطبه غدیریه را ایراد کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت محمد در روز غدیر، از مردم چندین اقرار گرفت و پس از آن دستان مبارک حضرت علی را بالا بردند و بلند فریاد زدند: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه».

وی افزود: غدیر نماد وحدت مسلمانان است، برخی به اشتباه می‎گویند که پرداختن به غدیر، باعث خدشه دار شدن وحدت مسلمانان است، در حالی که اصل غدیر باعث وحدت مسلمانان جهان است.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به فضائل امام علی(ع) عنوان کرد:  فقیری به مسجدالنبی آمد و از مسلمانان طلب کمک کرد و هیچ کس به فقیر کمک نکرد مگر حضرت علی بن ابی طالب (ع) که در حال رکوع نماز، انگشتری خود را به فقیر بخشید و آیه 55 سوره مائده بر رسول اکرم (ص) نازل گشت.

وی افزود: در این آیه خداوند برای آن دسته از مؤمنان که دارای مقام ولایت هستند، نشانی خاصی را بیان نموده است و آنان را کسانی معرفی می‌نماید که در حال رکوع نماز، زکات می‌دهند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه تصدیق و پیروی از ولایت هزینه دارد، اظهار کرد: حضرت مریم(س) وقتی خواست از پسرش که نبی خدا بود حمایت کند با تهمت‎های مردم روبه رو شد، لذا ولایتمداری و دفاع از آن به هزینه نیاز دارد.

حجت الاسلام سعدی ادامه داد: حضرت زهرا(س) نیز برای دفاع از حریم ولایت، جان داد و با انواع حمله و هجمه‎ها روبه رو شد، لذا ما نیز باید آگاه باشیم که برای دفاع از ولایت باید هزینه کنیم و خود را برای آن آماده نماییم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی برای کناز زدن امام علی(ع)، فضائل ایشان را به ضد ارزش معرفی کردند، گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز در امتداد غدیر است، همه ملت باید مراقب باشند که ارزش ها تبدیل به ضد ارزش‎ها نشود.

گفتنی است؛ در شب و روز این عید مسعود، صحن‌ها چراغان شده و رواق‌های معطر حرم مطهر رضوی از هر سو پذیرای خیل عظیم زائرانی بود که از دور و نزدیک برای حضور در این جشن بزرگ خود را به این مکان مقدس رسانده بودند و لحظاتی آسمانی را در جوار مضجع منور هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت گذراندند.

خدمتگزاران بارگاه منور رضوی با دود کردن عود، عنبر و اسپند در مسیر زائران و خوشامدگویی به آنان و نیز با برقرار کردن نظم و انضباط در عبور و مرور زائران و ارائه راهنمایی‌های لازم به آنان، شرایط زیارتی ایده آلی را فراهم کردند./۹۷۰۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات