۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۲۳۷۷۷
پس از سالها چشم انتظاری؛

کلنگ مجتمع بزرگ حوزوی امام خامنه ای در استان چهارمحال و بختیاری بر زمین خورد

کلنگ مجتمع بزرگ حوزوی امام خامنه ای در استان چهارمحال و بختیاری، همزمان با عید غدیر خم و پس از سالها چشم انتظاری، با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب بر زمین خورد.
کلنگ زنی مجتمع بزرگ حوزوی امام خامنه ای در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، کلنگ مجتمع بزرگ حوزوی امام خامنه ای در استان چهارمحال و بختیاری، همزمان با عید غدیر خم و پس از سالها چشم انتظاری، با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب بر زمین خورد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در آیین کلنگ زنی این مجتمع بزرگ حوزوی، با تبریک عید غدیر خم، کلنگ زنی این مجتمع بزرگ را یکی از آرزوهای چندساله خود بیان کرد و افزود: 6 سال است که انتظار چنین روزی را می کشم و مطمئن هستم که بسیاری از مردم نیز چنین آرزویی داشتند که به لطف الهی امروز محقق شد.

وی احداث این مجتمع بزرگ را در شأن استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار کرد: به یقین احداث چنین مجتمع بزرگ حوزوی یک حرکت توسعه بخش در جهت اهداف و محتوای غدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه در حال حاضر 21 هکتار زمین به این مجتمع تخصیص داده شده است، گفت: بنا این است که در آینده هر آنچه زمین مورد نیاز این مجموعه باشد، در اختیار گذاشته شود؛ موقعیت زمین تخصیص داده شده به گونه ای است که این قابلیت وجود دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه چندین مرکز حوزوی در این مجتمع در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این مجتمع حوزوی شامل مرکز علوم حوزوی در سطح مقدمات، سطح 1، 2، 3 و 4 حوزوی، مراکز اداری، خدماتی، رفاهی، مراکز تخصصی، زمین ورزشی و سایر نیازمندی های طلاب است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید پاسخگوی نیازهای حوزوی استان و حتی کشور باشیم، افزود: با توجه به آب و هوای مستعد این استان، می توانیم در فصلهای گرم سال میزبان طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور باشیم.

وی کمبود طلبه و روحانی در استان را یکی از معضلات بیان کرد و ادامه داد: به یقین با راه اندازی این مجتمع حوزوی همه نیازهای استان در این زمینه پاسخ داده می شود.

امام جمعه شهرکرد نقش خیران در راه اندازی و احداث مراکز مختلف این مجتمع بزرگ حوزوی را غیرقابل انکار بیان کرد و افزود: کمکهای مردمی باید وارد میدان عمل شود؛ به یقین مدیریت اجرایی ساخت این مجموعه به خیران سپرده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به جانمایی مناسب زمین این مجتمع بزرگ حوزوی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این مجتمع حوزوی در جوار دو دانشگاه اصلی شهرکرد، به یقین نقش مهمی در پیوند بین حوزه و دانشگاه خواهد داشت.

گفتنی است در آیین کلنگ زنی این مجتمع بزرگ حوزوی که مزین به نام رهبر معظم انقلاب شده است، مدیران مدارس علمیه استان، ائمه جمعه، روحانیان، برخی از خیران و جمعی از مسؤولان حضور داشتند./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات