۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۳۷۵۷
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب:

مسجد مرکز تحول و تربیت انسان ها است

حجت الاسلام والمسلمین مروی، فرهنگ سازی برای حضور افراد در مساجد را ضروری دانست و گفت: اگر قرار است مسجد کانون اصلاح و تربیت افراد باشد، باید هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی در جایگاه قابل قبولی قرار گیرد.
حجت الاسلام مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، ظهر امروز در آیین بهره برداری از 75 مسجد نوساز در استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد در سیره رسول گرامی اسلام تصریح کرد: گستره زمین و سفر معراج پیامبر از مسجد آغاز شد که این نشان دهنده جایگاه بلند مسجد در تعالیم اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه مسجد نماد عبودیت و بندگی است، تصریح کرد: مسجد مرکز تحول و تربیت انسان ها است؛ همه عالم متعلق به خداست اما مسجد خانه خداست و این نشان دهنده جایگاه و اهمیت مسجد است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه در طول تاریخ همه حرکتهای انقلابی، اسلامی، اجتماعی و اصلاحی از مسجد آغاز شده است، خاطرنشان کرد: خواستگاه اولیه انقلاب اسلامی هم مسجد بوده است.

وی نقش مسجد در دوران دفاع مقدس و پیروزی رزمندگان در آن شرایط را غیرقابل انکار دانست و گفت: متأسفانه از فرهنگ اصیل اسلامی که برگرفته از سیره و روش انبیاء الهی است فاصله گرفته ایم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه باید به جای یادمان و تندیس به فکر مسجد سازی باشیم، اظهار کرد: متأسفانه کمبود مسجد در همه استانهای کشور محسوس است؛ باید برای تشویق افراد، به جای بنا کردن یادمان به فکر ساخت مسجد باشیم تا مشکل کمبود مسجد در مناطق رفع شود.

وی فرهنگ سازی برای حضور افراد در مساجد را ضروری دانست و ادامه داد: اگر قرار است مسجد کانون اصلاح و تربیت افراد باشد، باید هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی در جایگاه قابل قبولی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه احداث بنای مسجد لازمه رشد و پویایی مسجد است اما کافی نیست، افزود: باید در کنار ساخت و ساز مسجد به محتویات آن در همه زمینه ها نیز توجه شود چراکه مسجد بدون محتوا فایدهای ندارد.

گفتنی است در پایان این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در همه شهرستانهای 9 گانه استان نیز پخش می شد، با ذکر «یاعلی ابن ابی طالب» 75 مسجد در مناطق روستایی این استان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان با عنایت رهبر معظم انقلاب و خیران و مردم به بهره برداری رسید./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات