۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۲۳۷۴۸
با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی صورت گرفت؛

بهره برداری از ۷۵ مسجد نوساز در استان چهارمحال و بختیاری

همزمان با عید غدیر خم، بهره برداری از ۷۵ مسجد نوساز در استان چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب آغاز شد.
بهره برداری از ۷۵ مسجد نوساز در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیین بهره برداری از 75 مسجد نوساز در استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، امام جمعه شهرکرد، برخی از مسؤولان و روحانیان استان به میزبانی سالن کنفرانس سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) این استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، در آیین بهره برداری از این مساجد، با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد در سیره رسول گرامی اسلام تصریح کرد: گستره زمین و سفر معراج پیامبر از مسجد آغاز شد که این نشان دهنده جایگاه بلند مسجد در تعالیم اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه مسجد نماد عبودیت و بندگی است، تصریح کرد: مسجد مرکز تحول و تربیت انسان ها است؛ همه عالم متعلق به خداست اما مسجد خانه خداست و این نشان دهنده جایگاه و اهمیت مسجد است.

گفتنی است این 75 مسجد در شهرستانهای 9 گانه استان و با کمک خیران، مردم و خصوصا عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و تحت نظر امام جمعه شهرکرد تکمیل و امروز رسما به بهره برداری رسید.

شایان ذکر است در مرحله نخست این طرح در دو سال گذشته 38 مسجد در مناطق روستایی این استان با عنایت ویژه رهبری با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسید.

امسال نیز به لطف الهی و با کمک خیران و عنایتهای رهبری 75 مسجد دیگر با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال تکمیل و امروز رسما با حضور مسؤولان به بهره برداری رسید.

گفتنی است از این تعداد مساجد، 2 مسجد در شهرستان بروجن با اعتبار 95 میلیون تومان، 15 مسجد در شهرستان لردگان با اعتبار 539 میلیون تومان، 15 مسجد در شهرستان اردل با اعتبار 455 میلیون تومان، 10 مسجد در شهرستان کوهرنگ با اعتبار 449 میلیون تومان، 9 مسجد در شهرستان سامان با اعتبار 280 میلیون تومان، 5 مسجد در شهرستان بن با اعتبار 134 میلیون تومان، 5 مسجد در شهرستان فارسان با اعتبار 175 میلیون تومان، 8 مسجد در شهرستان کیار با اعتبار 290 میلیون تومان و 6 مسجد در شهرستان شهرکرد به بهره برداری رسید./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات