۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۲۳۷۳۹
امام جمعه اردبیل:

غدیر سیاست آرمانی برای بشریت است

امام جمعه اردبیل، غدیر را سیاست آرمانی برای بشریت دانست و گفت: غدیر نشان داد که کدام حکومت مشروع و کدام نامشروع است؛ از این رو می توان گفت غدیر سیاسی ترین حرکت است که پیامبر اکرم (ص) انجام دادند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در مراسم تلبس طلاب حوزه های علمیه اردبیل، با تبریک عید الله الاکبر، عید سعید غدیر خم، خاطرنشان کرد: شان و عظمت عید غدیر از عید قربان و عید فطر بیشتر است چرا که اگر ولایت نباشد عید قربان و عید فطر نیز نخواهد بود.

وی ولایت را مفتاح دین دانست و گفت: ولایت درب نماز و حج را بر روی بشر باز می کند و اگر ولایت نباشد، نماز و حج نیز پدیرفته نمی شود.

آیت الله عاملی، تصریح کرد: عید غدیر، عید وحدت است نه عید جدائی، در عید غدیر 2 اتفاق بزرگ رخ داده است، یکی ولایت امام علی(ع) و دیگری سفارش پیامبر گرامی اسلام در خصوص قرآن و اهل بیت(ع) است.

امام جمعه اردبیل، عید غدیر و معرفی امام علی(ع) به عنوان ولی و امام مسلمانان را ناظر بر نظارت سیاسی اسلام دانست و گفت: غدیر یعنی باید حکومت هایی همچون حکومت علی(ع) در جوامع اسلامی برقرار باشد، امیرالمومنان علی(ع) می داند که اولین چیزی که در جامعه باید حاکم باشد، عدالت اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار داشت: پیام غدیر این است که بهترین قانون، بهترین مجری را می طلبد، در جامعه ما قانون مناسب و خوب وجود دارد ولی متاسفانه اجرای آن با مشکل مواجه است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: با لباس دین و روحانیت نباید ملاحظه کاری کرد، یک عالم دین یا باید پایبند به دین الهی باشد و یا باید به کار دیگری بپردازد.

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: علما هستند که می توانند در مقابل دزدی دین و هجمه های دشمنان افشاگری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، غدیر را سیاست آرمانی برای بشریت دانست و گفت: از این رو است که همه باید غدیر را جشن بگیرند، غدیر نشان داد که کدام حکومت مشروع و کدام نامشروع است، غدیر سیاسی ترین حرکت است که پیامبر اکرم (ص) انجام دادند.

وی به اهمیت و نقش حوزه های علمیه در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: جریان های فرهنگی باید از حوزه های علمیه شکل بپذیرد، حوزه های علمیه نقش مهمی در فرهنگ سازی کشور بر عهده دارد./937/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات