۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۲۳۷۳۷
آیت‌الله صدیقی:

ترس از آمریکا ثمره بی توجهی به غدیر است

امام جمعه موقت تهران، استقلال کشور را میوه شیرین غدیر بیان کرد و ترس از آمریکا را ثمره بی توجهی به غدیر دانست.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز پس از اقامه نماز عید غدیر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عید سعید غدیر عظیم‌ترین و با فضیلت‎ترین اعیاد شیعیان به شمار می‌رود.

وی افزود: غدیر ارائه دهنده انسان کامل، قائم ارزش‎ها، مدل حکومت، سبک زندگی و روش حرکت در مسیر الهی و خود زندگی است. غدیر مجموعه ابعاد انسانی و گنجینه ارزشها را به بشر ارائه می‌دهد همچنین غدیر هم سیاست و هم عبادت است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه غدیر در برگیرنده اخلاق، عرفان، عشق، مودت و محبت است، ابراز کرد: دشمنان در این روز مایوس شدند. خداوند در حجةالوداع با لحنی تهدید گونه پیامبر(ص) را مورد خطاب قرار داد و فرمود: اگر مساله امامت را به مردم ارائه ندهی همه اعمال تو بیهوده خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران مساله غدیر را منشوری از دستورالعمل‌ها برای قرار گرفتن زندگی بشر در مسیر صحیح دانست و بیان داشت: فلسفه غدیر مقابله با جنایت‌ها، قتل عام مردم مظلوم، ظلم و ستم، نفاق و تزویر است بر همین اساس وجود خلیفه الهی دین را ضمانت کرده و با دستورالعمل‌های خود مانع مبتلا شدن اسلام به سرنوشت دیگر ادیان می‌شود.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: غدیر با ابعاد سیاسی که دارد جامعه اسلامی را آباد می‌کند و این امر با دخالت دادن مردم در امر حکومت همراه است.

وی امر حکومت را بسیار مهم دانست و سرنوشت مردم را در گرو آن بیان کرد و گفت: حکومت قادر است جامعه را آباد و یا ویران کند بر همین اساس روایت است که حکومت را به دست بی‌دینان و نااهلان بی عقل واگذار نکنید.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه امروز کشور ما در سایه غدیر از برکت استقلال برخوردار است، اظهار داشت: غدیر کشور ما را احیا کرد، به واسطه غدیر ما عزت، استقلال و مدیریت دینی کسب کردیم ترس از آمریکا ثمره عدم باور به غدیر است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هدف امام علی(ع) از خدمت به مردم کسب آرای بیشتر نبود، گفت: امروز نیز مسؤولان باید خادم مردم باشند نه اینکه در موقع انتخابات به افتتاح پروژه‌ها روی آورند.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: زندگی مسؤولان باید رنگ و بوی علوی داشته باشد رسیدگی و کمک به فقرا و مستضعفان در زندگی امام علی(ع) به وفور به چشم می‌خورد آیا امروز مسؤولان ما نیز چنین هستند./813/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات