۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۲۳۷۱۹
روحانی اهل سنت لبنان:

انحراف از غدیر ظلم به قرآن است/ مخفی نگهداشتن غدیر جایز نیست

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان با تأکید بر اینکه مخفی نگهداشتن غدیر جایز نیست، از وهابیت به عنوان ادامه دهنده جنگ علیه اهل بیت(ع) یاد کرد.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدای این کشور با بیان فرازهایی از خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم گفت: حضرت محمد(ص) هیچگاه از وظایف خود غافل نشد و پس از اجتماع عظیم مسلمانان در حج، اصل دین را به مردم ابلاغ کرد تا آثار باقیمانده جاهلیت در دل مردم را بزداید.

وی افزود: ایشان خطبه جامع موسوم به خطبه الوداع را بیان کرد تا به مهمترین مستند حقوق بشر سرشار از عدالت و مساوات میان مردم مبدل شود. متاسفانه ما در حالی که ادعای مسلمانی داریم از توصیه های حضرت محمد(ص) در حجه الوداع غافل شده و قرآن و عترت را بر اساس تعصب جاهلی به کنار گذاشته ایم. 

این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: ما در سالروز واقعه تاریخی عظیم و مهم و وصیت بزرگ پیامبر اکرم(ص) یعنی واقعه غدیر قرار داریم؛ واقعه ای که امتداد تبلیغ رسالت نبوی به شمار می آید. امامت مساله ای است که قرآن به آن پرداخته و یک مساله جدیدی نیست.

غدیر در کتاب و سنت ثابت شده است

وی با اشاره به اینکه غدیر خم یک واقعه موجود و ثابت در کتاب و سنت است و کسی نمی تواند منکر آن شود، اظهار داشت: غدیر خم یک مساله متواتر است و مخفی نگهداشتن آن جایز نیست. قصه غدیر روز به روز میان اهل تسنن به فراموشی سپرده شده و نزد شیعیان روز به روز گسترش می یابد. این در حالی است که این روز متعلق به همه مسلمانان است نه فقط شیعه یا سنی.

شیخ صهیب حبلی به بیان واقعه غدیر به نمازگزاران پرداخت و گفت: دشمنان و کینه توزان نسبت به علی(ع) ما را از آشنایی و معرفت اهل بیت(ع) دور کردند و بر این اساس آشنایی چندانی با این خاندان نداریم. خاندان اموی در این مساله موفق عمل کرد به گونه ای که امام شافعی به تشیع محکوم شد و النسائی نیز به دلیل گردآوری کتابی در باب فضائل علی(ع) به قتل رسید.

انحراف از واقعه غدیر ظلم به قرآن است

وی با اشاره به اینکه وهابیت ادامه دهنده جنگ علیه اهل بیت(ع) است، ادامه داد: انحراف ما نسبت به وصیت غدیر تنها ظلم به علی(ع) نبود بلکه به قرآن کریم نیز ظلم کرده ایم و البته شیعیان نیز به این مساله توجه نکرده و فقط ظلم به این امام را نشان می دهند. اگر به همه وصیت غدیر توجه نکنیم به قرآن و عترت و علی ظلم کرده ایم.

رییس جمعیت الفت لبنان خاطرنشان ساخت: در سالروز این واقعه باید به مسلمانان بگوییم که شما نسبت به سه رکن وصیت غدیر کوتاهی کرده اید. قرآن کریم مهجور است و عترت در معرض هدف قرار دارد و علی(ع) نیز با قتل و جنگ و لعنت بر روی منابر مواجه شد و محبان وی قتل و آوارگی را متحمل می شوند.

وی در پایان تأکید کرد که همه امت اعم از شیعه و سنی در مهجور کردن قرآن و عدم توجه به همه توصیه های غدیر مشارکت دارند و بر این اساس شاهد ظلم در حق امام علی(ع) بودیم./980/ب901/د

ارسال نظرات