۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۲۳۷۱۸
استاد حوزه علمیه مشهد:

منطق علوی باید در جامعه اسلامی رواج پیدا کند

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: دفاع از حریم ولایت تنها به شعار نیست بلکه باید منطق علوی در جامعه اسلامی رواج پیدا کند؛ به گونه ای که جوانان در دفاع از حریم ولایت فکرشان علوی بوده و منطق قرآنی قوی داشته باشد.
غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علی اسدی، استاد حوزه علمیه مشهد ظهر امروز در جشن روز عید سعید غدیرخم که در دفتر امام جمعه بیرجند و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: امامت یکی از مباحث بسیار مهم و دقیقی است که در دین اسلام و ادیان الهی روی آن بحث شده است.

وی با بیان اینکه امامت مسأله دیروز اسلام نیست بلکه مسأله امروز و فردا اسلام است، گفت: شناخت امامت و ولایت در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه امامت همان نبوت بدون وحی است و تفاوت میان امامت با نبوت نیز بحث وحی است، افزود: امام رضا(ع) می فرمایند امامت سررشته دین و نظام مسلمانان است.

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: منطقی که اسلام دنبال می کند یک منطق جامع است، پیامبراکرم(ص) 23 سال زحمات زیادی را کشیدند و باید فردی را معرفی کند که این مسیر اسلام را ادامه دهد تا مردم بدون کوچکترین انحرافی گام بردارند؛ از این رو انسان نیاز به یک راهنما در دین اسلام دارد.

وی ادامه داد: دفاع از حریم ولایت تنها به رگ گردن بلند کردن و فریاد علی(ع) زدن نیست بلکه باید منطق علوی در جامعه اسلامی رواج پیدا کند و جوانان در دفاع از حریم ولایت باید فکرشان علوی و منطق قرآنی قوی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه لقمان به فرزند خود فرمود شرک مظهر ظلم عظیم نسبت به خداوند است، خاطرنشان کرد: باید منطق دین را بشناسیم و دین شناس و منطق شناس خوبی باشیم.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه بیان ولایت علی(ع) تنها مربوط به غدیرخم نیست بلکه علی(ع) از نخستین لحظه بیان رسالت به عنوان وصی پیامبراکرم(ص) معرفی شدند، اظهار کرد: اگر مبنای عدل اسلامی شکل بگیرد تفکر امامت نیز در جامعه ساری و جاری می شود.

وی افزود: بارها پیامبراکرم(ص) در مسیر تاریخ دست امام علی(ع) را گرفتند و استدلال به ولایت علی(ع) کردند و بارها فضیلت امام علی(ع) را در جامعه بیان کردند و ایشان در غدیر اتمام حجت کرد.

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: پیامبراکرم(ص) بهترین مکان یعنی حج و غدیرخم را برای تبلیغ انتخاب کردند و قرار بود در این مکان پیامبر(ص) برای آخرین مرحله اتمام حجت کنند.

حجت الاسلام اسدی استدلال غدیر را قوی دانست و اظهار کرد: غدیر مظلوم واقع شده زیرا ما غدیر را محدود به شیعه و سادات می کنیم در حالی که غدیر متعلق به اصل اسلام و مسیر رسالت است.

وی با بیان اینکه جریان نفوذ، جریان نفاق و جریان تبلیغات علیه اصل اسلام دغدغه های پیامبراکرم(ص) بود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها فریاد می زنند که مراقب جریان نفوذ و جریان نفاق در جامعه باشید و امروز تبلیغات کارش این است که جای حق و باطل را تغییر دهد.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه نفوذ همواره به صورت مستقیم وارد نمی شود بلکه از افراد سست ایمان برای نفوذ سوءاستفاده می کنند، افزود: در فتنه 88 دشمن دست به دست هم داد تا در مقابل نظام اسلامی قد علم کند و جریان نفاق نیز تلاش می کرد تا تبلیغات خود را انجام دهد اما در این میان جمهوری اسلامی ایران رهبر مقتدری دارد و این رهبر طوری نسخه می پیچد که دشمن را زمین گیر، نفاق را به درک واصل و نفوذ را در نطفه خفه می کند.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه حدیث منزلت، حدیث غدیر و حدیث ثقلین در میان مذاهب اسلامی یکسان است، گفت: انحراف در جامعه اسلامی و تفکر اسلامی به دلیل عدم معرفت به توحیدشناسی، معرفت نفس و معرفت به دنیا است./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات