۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۲۳۷۰۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

غدیر روز حاکمیت ارزش ها است

نماینده ولی فقیه در لرستان عید غدیر را روز حاکمیت ارزشها و فضیلت ها خواند و گفت: این عید بزرگ روز عدالت بوده و با بهره مندی از ظرفیت غدیر باید در راستای اجرای عدالت در جامعه حرکت کرد.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت: در قرآن کریم آیات فراوانی در رابطه با ولایت وجود دارد.

وی با اشاره به وجود آیات فراوانی در رابطه با ولایت و امام علی(ع) افزود: با توجه و بهره گیری از این آیات باید در راستای تبیین تصویر علمی امام علی(ع) در جامعه تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: صاحبان تریبون و حوزه با استفاده از ظرفیت روحانیان باید در راستای تبیین جایگاه ولایت در جامعه نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ادامه داد: با استفاده از ابعاد گوناگون در شعر و ادب فارسی، آیات و روایات و کلمات بزرگان که حائز اهمیت هستند باید به موضوع غدیر شناسی پرداخته شود.

وی در ادامه بر برگزاری همایش های علمی با محوریت غدیر تأکید و اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ها تبیین جایگاه امامت و ولایت بوده و در این راستا باید برنامه هایی برگزار شود که در تبیین تصویر علمی امامت و ولایت نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اعمال و آدابی که در روز عید غدیر باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: صله رحم و صدقه دادن، انجام غسل، دیدار با سادات و اطعام در روز غدیر از جمله اعمالی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عید غدیر را به عنوان بزرگترین عید الهی و عید آل محمد(ص) عنوان کرد و افزود: این عید بزرگ عید معنویت و عدالت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امام علی(ع) به امامت منصوب می شود، اظهار داشت: پذیرش ولایت امیرالمؤمنین(ع) پذیرش ولایت انسان کامل و روز حاکمیت ارزشها و فضیلتها است.

وی غدیر را روز عدالت خواندو ادامه داد: به گفته پیامبر(ص) غدیر روز بشریت بوده و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

از ظرفیت غدیر برای رسیدن به جامعه مطلوب اسلامی استفاده شود

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت غدیر در جامعه خاطرنشان کرد: از این ظرفیت باید در جهت رسیدن به جامعه مطلوب اسلامی گام برداشت.

وی اظهار داشت: برای بهره مندی از ظرفیت غدیر در جامعه اسلامی باید با انجام کارهای پژوهشی و علمی زمینه لازم را برای حیات طیبه اسلامی فراهم ساخت./9459/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات