۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۲۳۶۹۲
عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه خراسان رضوی:

اطاعت از پیام های غدیر درگرو رعایت خط قرمزهای دینی است

عضو نخبگان تبلیغ دفترتبلیغات حوزه علمیه خراسان رضوی با تاکید بر انتقال پیام های غدیر گفت : رعایت خط قرمز های دین اطاعت از پیام های غدیر است.
غدیر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان حجت الاسلام ابوالحسن ایزد خواه عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه خراسان رضوی جمعه شب بعد از نماز مغرب و عشا در صحن مبارک امازاده سید مظفر بندرعباس ضمن تبریک عید غدیر غم گفت :  پیامبر (ص) در بازگشت خود از آخرین حج خویش به مردم دستور داد تا در محل غدیر خم جمع شوند. جوانان  مقدار زیادی از محل را از ریگ ها ،خار و سنگ ها جمع کرده و روز بعد حوالی ساعت 10 الی 11 ظهر سکویی از زین های شتران درست کرده و حضرت محمد (ص)  خطبه غدیر را بند بند قرائت کرده و به طوری که همه مردم شنیدند.

وی در ادامه افزود : هر صدمتر یک نفر که هربند از صحبت پیامبر که به اتمام می رسید، خطبه را برای مردم  قرائت می کرد  و به همین ترتیب و آخرین نفر بعد از خواندن بند خطبه  دو دست خود را بالا می برد و پیامبر با دیدن این صحنه شروع به خواندن بند دیگر می کرد.

عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه خراسان رضوی  هم چنینن تصریح کرد : پیامبر نه تنها یک بار بلکه چندین بار دست حضرت علی (ع) را بالا بردند  و به طوری که دست پیامبر آن قدر بالا بود که زیر بغل ایشان قابل رؤیت بود  و ایشان دست مولا علی (ع) را سریع  پایین نیاوردند و بلکه چند دقیه نگاه داشتند و بعد پیامبر فرمود : من کنت مولاه فهذا علی مولا.

حجت الاسلام ایزد خواه در ادامه اضافه کرد :پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) دستور دادند تا به درون خیمه بروند اما حضرت علی (ع) فرمدند: من شما را تنها نگذاشته ام ای رسول خدا.در این لحظه پیامبر (ص) با دستان خویش بازوان حضرت علی (ع) را تکان داد و فرمود من مأمورم تا از بزرگان عرب برای تو اطاعت و بیعت بگیرم.سران عرب از اسب ها پایین آمدند و بند چکمه ها را باز کردند و به دورن یکی از 2 خیمه آمده و با علی(ع) بیعت کردند.

وی ادامه داد : سپس ظرف آبی آوردند و حضرت علی (ع) دست خویش را در آب زد و زنان نیز دست خود را در آب زدند و با ایشان بیعت کردند و پیامبر فرمودند: مادران به بچه ها و نسل به نسل جریان غدیر را بگویند.

عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه خراسان رضوی  با اشاره به پیام غدیر گفت: واقعه غدیر حاوی دو پیام است که نخست باید آن را منتقل و سپس اطاعت کنیم.

حجت الاسلام ایزدخواه در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر رعایت چراغ قرمز دین گفت: باید تشنه کار خیر بود و از آن جایی که شیعه بر حق است کتب شیعه نباید بدون خواننده و ناشر باشد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی  مسائل اجتماعی به  حدیثی از پیامبر  اسلام اشاره کرد و گفت به فرموده حضرت محمد (ص)  گناه کار ترین فرد کسی است که خانواده اش را ضایع کند.

عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه خراسان رضوی  با تاکید بر این که زنان نیازمند محبت هستند و  مردان به این امر توجه ویژه به داشته باشند افزود : حضرت  حضرت علی (ع) فرمودند : بر زن و شوهر واجب است که محبت را به صورت جاری کند.

وی مصرف مشروبات الکی را یکی از معضلات جامعه امروزی دانست و گفت: اینکه در جامعه امروز ما سالی 40 میلیون لیتر مشروبات الکی مصرف می شود قابل قبول نیست.

حجت الاسلام ایزد خواه با تأکید بر الگو گیری از سیره و روش اخلاقی ائمه اطهار تصریح کرد: بسیاری از ویژگی های ائمه اطهار نظیر حفظ آبروی مومنین، پرهیز از غیبت دروغ، تهمت و ...می تواند بترین الگو برای جامعه بشریت باشد.

عضو نخبگان با بیان این که  چند نوع مرگ اعم از  مرگ جسم،دل،فکر و جامعه وجود دارد گفت: دشمن  پس از نقض برجام و عدم پایبندی به تعهدات خود در حال حاضر خواستار  بازدید از ذرادخانه ها و سایت های موشکی  ایران است.

وی سند 2030 را ترفند دیگر دشمن خواند و گفت: دشمن با آن که هزاران  کیلومتر با ما فاصله دارد می خواهد بچه های ما را تربیت کند و با طراحی و تدوین بازی های خشن یارانه ای تاثیرات منفی بر افکار کودکان بگذارند./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات