۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۲۳۶۹۰

عرشیان و فرشیان عید غدیر را در حرم رضوی جشن گرفتند

حرم ملائک پاسبان امام رضا(ع) در شب عید الله اکبر، غرق شادی و سرور بود.
حرم امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد حال و هوای حرم قدسی و ملائک نشین رضوی همزمان با شب عید ولایت نورباران و میعادگاه عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) شده که مشعوف در این عید بزرگ به آستان بوسی هشتمین ستاره آسمان ولایت و امامت آمده اند و با زمزمه ندای ملکوتی که پیامبرشان گفت:" من کنت مولاه فهذا علی مولاه " عهد ولایتمداری خود را با این خاندان تجدید کنند.

به همین مناسبت آستان مصفای رضوی چراغانی شده و بوی عود، عنبر و گلاب همه صحن ها و رواق های این آستان مقدس را فراگرفته بود و هزاران زائر و مجاور در بارگاه قدسی به شکرانه این عید بزرگ، نماز شکر به جای آوردند.
خیابان های منتهی به حرم مطهر امام رئوف(ع)، مملو از جمعیتی است که دسته دسته با چشمان بارانی به حرم رضوی مشرف شده و در ورودی‎ها نیز خدام این حریم قدسی از زائران پذیرایی به عمل می‎آورند.
ویژه برنامه جشن عید غدیر، از قبل از نماز مغرب و عشاء در همه صحن‎ها و رواق‎های ویژ عموم زائران ایرانی و غیر ایرائی آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.
محوری‎ترین برنامه این شب فرخنده بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله در صحن جامع رضوی آغاز شد و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) در مدح مولای متقیان امیرالمومنان علی(ع) به مدیحه وسرود خوانی پرداختند.
در بخش دیگر این مراسم شاعران و گروه‎های تواشیح اجرای برناه داشته و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت./۹۷۰۵/د
۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات