۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۲۳۳۱۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

رسالت امروز روحانیت بیان محاسن قرآن و اهل بیت است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: روحانیت امروز وظیفه دارد حقایق و معارف ناب و محاسن قرآن و روایات را به مردم ابلاغ کند تا در مردم حرکت به سوی ارزش‌ها صورت بگیرد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین امشب در مراسم یادواره یاوران ولایت که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت امام هادی(ع) با اشاره به وجوه مشترک میان شهدای روحانی انقلاب گفت: دارا بودن نگاه عالمانه و فرهنگی نسبت به مسائل از اموری بوده است که همه شهدای روحانیت از آن برخوردار بوده‌اند و این گروه از شهدا جنس خاصی از علما بودند که علمشان بسیار تاثیرگذار بود.

وی در ادامه با اشاره به علم تاثیرگذار علمای شهید افزود: آن علمی که این دسته از علمای شهید از آن برخوردار بودند علمی الهی و معنوی بود آنان کسانی بودند که خداوند متعال چشمه های حکمت را در درون آنها به جوشش درآورد و بر زبانشان جاری ساخت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان در ادامه شهدای روحانی انقلاب را از ذخایر ارزشمند دانست و اظهار کرد: این گروه از شهدا کسانی بودند که تمام سال‌های عمر خود را در راستای خودسازی و تزکیه نفس سپری کرده و در جهت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب فعالیت‌های خداپسندانه انجام دادند؛ از این رو خداوند متعال دل‌های آنها را به نور معرفت خود منور کرده است.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین رسالت روحانیت در عصر حاضر ابراز کرد: روحانیت امروز وظیفه دارد حقایق و معارف ناب و محاسن قرآن و روایات را به مردم ابلاغ کند تا در مردم حرکت به سوی ارزش‌ها صورت بگیرد، به طور قطع علمی که مردم را به حرکت درآورد علمی تاثیرگذار است.

امام جمعه استان در ادامه با اشاره به اصل مشترک دیگر در میان شهدای روحانی انقلاب تاکید کرد: وجه مشترک دیگری که تمام شهدا روحانی انقلاب از آن برخوردار بودند مجاهدت در راه خداوند است تمام آنها مبارزه، شکنجه و تبعید را در کارنامه انقلابی خود داشتند این همان مجاهدت در راه خداوند است که قرآن همواره در آیات متعدد از آن یاد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت امیرمومنان(ع) پیرامون جهاد و مجاهدت در راه خداوند متعال خاطرنشان کرد: آن حضرت فرمودند جهاد در راه خدا دری از درهای بهشت است که خداوند این در را به روی بندگان ویژه خود باز می‌کند؛ از این رو هر کسی لیاقت ندارد که مرد میدان مبارزه و نبرد بوده و بتواند تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به وجه مشترک سوم شهدای روحانی انقلاب تصریح کرد: این گروه آمران به معروف و ناهیان از منکر بودند در روایات آمده است که امر به معروف و نهی از منکر هر کدام یک مخلوقی از مخلوقات خداوند هستند که خداوند به آنها عنایت و توجه دارد اگر کسی  این دو را یاری کند خداوند به او عزت می‌دهد.

وی در پایان گفت: هر کس امر به معروف و نهی از منکر را یاری کند خداوند او را عزیز کرده و هر کس آنها را نادیده بگیرد و عافیت طلبی کند خداوند او را خوار و ذلیل خواهد کرد؛ از این رو هر کس حق را حمایت کند عزتمند و سعادتمند خواهد شد./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات