۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۲۳۱۷۰
پدر شعر آیینی کشور:

فرقه های نوظهور نتیجه درک نادرست از مفهوم ولایت است

استاد مجاهدی گفت: بدعت ها و انحرافاتی که اوایل اسلام در عرصه ولایت ایجاد شد، امروزه سبب ایجاد فرقه های نوظهور و منحرف شده است.
هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج در قم

محمدعلی مجاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه دشمنان از صدر اسلام تا کنون علیه مسأله «ولایت» بسیار تبلیغ کرده اند، گفت: دشمنان از صدر اسلام سعی کردند تا مقام ولایت را تخریب کنند و توانستند مردم را از ولایت غافل کنند؛ همان بدعت ها و انحرافات که اوایل اسلام ایجاد شد، امروزه سبب ایجاد فرقه های نوظهور و منحرف شده است.

تشکیل جامعه ولایی مبتنی بر تربیت ولایی فرزندان است

پدر شعر آیینی کشور به تبیین وظیفه والدین در قبال موضوع «ولایت» پرداخت و اظهار داشت: اگر پدران و مادران وظیفه خودشان را در قبال مسأله «ولایت» به خوبی بدانند و بدان عمل کنند به یقین فرزندانی که در دامان آنها پرورش می یابند در آینده شخصیت هایی ولایت‌پذیر خواهند شد که دست در دست یکدیگر می دهند و جامعه ولایی به معنای واقعی کلمه را تشکیل می دهند.

اگر ولایت‌پذیری نباشد چه می شود؟

وی ادامه داد: در خانواده هایی که پدر و مادر ولایت پذیر نباشد، فرزند خود به خود به سوی رذائل اخلاقی همانند تهمت، غیبت، دروغ و غیره رهسپار می شود و همواره سعی می کند در جامعه مردم را گول بزند، چراکه خود را در محضر ولی خداوند نمی بیند.

متولیان فرهنگی به صورت منسجم عمل کنند

مجاهدی با اشاره به نقش شعرای آیینی در نهادینه سازی فرهنگ ولایت‌پذیری در جامعه عنوان کرد: مشکلی که امروزه جامعه را درگیر خود کرده، این است که متولیان اصلی امور فرهنگی با هم همکاری و هم‌سویی ندارند و هر کس برنامه های فرهنگی را با سلیقه خودش جلو می برد؛ شعرا در صورتی می توانند در جهت نهادینه سازی فرهنگ «ولایت‌پذیری» تلاش کنند که متولیان فرهنگی به صورت منسجم عمل کنند.

تبلیغ ولایت بدون انسجام برنامه ها به سرانجام نمی رسد

پدر شعر آیینی کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات فرهنگی منسجم شود، سهم هر استان بر اساس موقعیت جغرافیایی، دینی و اجتماعی داده شود و نظارت مستمر و سازنده هم موجود باشد، در این صورت کارهای فرهنگی معنا پیدا می کند؛ تبلیغ ولایت بدون انسجام برنامه ها به سرانجام نمی رسد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات