۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۲۳۱۰۶
همزمان با روز عید غدیر صورت می گیرد؛

برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان چهارمحال و بختیاری گفت: در روز عید غدیر مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان با حضور امام جمعه شهرکرد برگزار می شود.
حجت الاسلام سیدمصطفی هاشمی

حجت الاسلام سیدمصطفی هاشمی، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک دهه امامت و ولایت، عید غدیر را بزرگترین عید شعیان دانست و افزود: عید فطر و عید قربان هم زمینه ای برای عید غدیر است؛ اگر غدیر نباشد سایر اعیاد معنایی پیدا نمی کند.

وی با تأکید بر اینکه اساس مذهب ما به بزرگداشت عید غدیر است، تصریح کرد: از دو الی سه ماه پیش تمامی شیعیان برای عاشورا و اربعین روز شمار زدند، این علاقه به سید الشهدا(ع) قابل ستایش است اما قبل از محرم، یادمان نرود که بزرگداشت غدیر، افضل بر تمام مناسبتها است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه امام حسین(ع) کشته احیای غدیر است، خاطرنشان کرد: باید برای غدیر صد هزار برابر عاشورا و فاطمیه توان گذاشت چراکه اگر غدیر فراموش نمی شد عاشورا و فاطمیه ای در کار نبود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید همه توان خود را برای احیای فرهنگ غدیر در جای جای کشور به کار گیریم و در این رابطه همه مسؤول هستیم، اظهار کرد: باید در همه جای استان جشن و شادی به پا شود، دسته شادی در خیابانها به راه افتد تا انشالله طنین علیا ولی الله عالم را بلرزاند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اگر در حق امیرالمؤمنین(ع) و غدیر کم کاری کنیم، جفا کرده ایم، افزود: بیایید  ولایت حضرت امیر(ع) را جار بزنیم و شور به پا کنیم تا هر کس توان دیدن ندارد کور شود.

وی با تأکید بر اینکه لازم است مسأله غدیر را به‌ خوبی بفهمیم و وظیفه خود را در راستای شناساندن این واقعه بزرگ انجام دهیم، گفت: مردم جامعه ما باید ببینند چقدر و تا کجا از ولی خدا دفاع می ‌کنند و اگر این را برای خودمان حل نکنیم نه تنها از ولی خدا جدا می ‌شویم چه بسا در برابر او جبهه می ‌گیریم و سرنوشتی مانند طلحه و زبیر خواهیم داشت.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با تشریح مهمترین برنامه های دهه امامت و ولایت در این استان تصریح کرد: به لطف الهی امسال برنامه های معرفتی، بصیرتی و جشن های خوبی در استان برنامه ریزی شده است که برخی از آنها برگزار شده و برخی دیگر نیز در روزهای آینده برگزار می شود.

وی، اجتماع بزرگ غدیریون با حضور تولیت آستان قدس رضوی را از برنامه های برگزار شده در این استان بیان کرد و افزود: انشالله در روز عید غدیر جشن بزرگی از سوی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور مهمان ویژه از دفتر رهبر معظم انقلاب و عموم مردم در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین در روز عید غدیر مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان با حضور امام جمعه شهرکرد برگزار می شود.

وی کلنگ زنی مجتمع بزرگ حوزوی استان در روز عید غدیر را یکی دیگر از ویژه برنامه های این ایام خجسته و فرخنده برشمرد و گفت: کلنگ این مجتمع بزرگ حوزوی که قرار است در 35 هکتار بر زمین بخورد، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، همچنین نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر بر زمین خواهد خورد./9457/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات