۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۲۳۰۹۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ولایت فقیه سد محکمی در برابر نفوذ و توطئه دشمنان است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ولایت فقیه سد محکمی در برابر نفوذ و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب است، گفت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به یک پیشرفت های مناسبی دست پیدا کرده به برکت وجود ولایت فقیه است.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه با تبریک دهه مبارک امامت و ولایت، این ایام را فرصت مغتنمی برای تبیین مناسب موضوع ولایت در جامعه دانست.

وی با بیان این که ولایت فقیه از جمله دستاوردهای مهم جریان غدیر است که باید در راستای حفظ و حراست از آن تلاش کرد، افزود: ولایت فقیه عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی در برابر هجمه های دشمنان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ولایت فقیه سد محکمی در برابر نفوذ و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب است، بیان داشت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به یک پیشرفت مناسبی دست پیدا کرده به برکت وجود ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که ولایت فقیه رکن اصلی نظام اسلامی است که باید در راستای حفظ و حراست از آن تلاش کرد، افزود: تضعیف جایگاه ولایت و رهبری در نظام اسلامی مهم ترین هدف دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین دلایل دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی را جایگاه ارزشمند ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: دشمن در 38 سال اخیر از همه ابزارها و امکانات خود برای تضعیف و خدشه دار کردن جایگاه ولایت و رهبری استفاده کرده است؛ اما هوشیاری و بصیرت مردم مانع از تضعیف این جایگاه شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ولی فقیه در نظام اسلامی یک مسأله کاملاً اثبات شده و عقلی و حتمی است و هیچ خدشه ای در آن وارد نیست، بیان داشت: دشمن از نقش آفرینی رهبری در رشد و تعالی نظام اسلامی بسیار عصبانی است و همه توان خود را به کار گرفته این جایگاه را دچار تزلزل کند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که در زمان غیبت معیار اصلی ولایت فقیه است که همه باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشند، افزود: همان طور که امام خمینی(ره) تأکید کردند باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا دشمنان توانند به کشورمان آسیبی بزنند.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که دشمن تلاش می کند با ایجاد برخی شبهات ذهن عمومی جامعه به ویژه نسل جوان را نسبت به انقلاب و ولایت فقیه مخدوش کند، خاطرنشان کرد: تلاش دشمن برای ولایت گریزی در کشورمان شکست خورده است و هر روز که از عمر این انقلاب الهی می گذرد عشق و علاقه مردم نسبت به انقلاب و ولایت بیشتر می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ولایت فقیه در بحران ها و فتنه های مختلف کشور را در مسیر صحیح مدیریت کرد، بیان داشت: خلأ وجود رهبری و ولایت در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی در مقاطع مختلف کاملاً مشهود بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که امروز مسأله ولایت فقیه باید بیشتر در مراکز علمی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها مورد تبیین و توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دشمنان امروز تلاش می کنند تا از بین بردن هویت دینی و انقلاب نسل جوان، مسیر را برای نفوذ و توطئه علیه انقلاب و ولایت فقیه هموار کنند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که حفظ ولایت فقیه مهم ترین راه تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: امروز همه هجمه ها و دشمنی ها به سوی ولایت فقیه است؛ از این رو ما وظیفه داریم خودمان را سپر بلای رهبری و ولایت قرار دهیم تا آسیبی به این جایگاه رفیع دینی وارد نشود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ولایت فقیه یک اصلی است که ریشه در اعتقاد شیعه و امامت اطهار(ع) دارد، گفت: امروز نیز در عصر حاکمیت جمهوری اسلامی و در عصر زعامت ولی فقیه که ولی فقیه زمان را نائب امام زمان(عج) می دانیم این اصل اعتقادی مورد توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود با بیان این که طبق حدیث ثقلین امام قرآن ناطق و قرآن امام صامت مکمل یکدیگر هستند، گفت: تمسّک به امامت و ولایت، منهای «کتاب» ناقص ، و تمسّک به کتاب، بدون «امام» ناقص است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خداوند متعال راه رسیدن به کمال و سعادت حقیقی را برای بندگان خود مشخص کرده است، گفت: این راهی که خداوند سبحان مشخص و معین کرده روشن بوده و ابهامی ندارد و این بشریت است که نمی خواهد در مسیر صحیح گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که در دوران غیبت حضرت ولیعصر(عج) با توجه به حدیث ثقلین تمسک به امامت و ولایت باید عملی شود، تصریح کرد: بدون اتصال به ولایت به طور حتم دچار انحراف خواهیم شد و به سر منزل مقصود نخواهیم رسید.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که ولایت همواره راه صحیح را به ما نشان می دهد و مسیر را برای حرکت هموار می کند، افزود: همان طور که امام راحل فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است و هیچ مسأله به اهمیت ولایت تاکنون بیان نشده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در عصر غیبت منقطع از اعتصام به حبل و امامت نیستیم و استمرار امامت و ولایت، در سایه ولی فقیه عادل است، که تشخیص آن بر حسب روایات و اشارات بر عهده خبرگان متدیّن است، خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان و کارگزاران نظام وظیفه و تکلیف دارند در همه امور و مسائل مهم کشور نظر ولی فقیه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که امروز باید هر چه در توان داریم برای حراست و پشتیبانی از جایگاه ولایت و رهبری به کار گیریم، تصریح کرد: نباید به گونه ای رفتار کنیم که خدای ناکرده دوران امام علی(ع) بار دیگر تکرار شود.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که عزت و عظمتی که امروز داریم به برکت وجود ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: حفظ و بقای این انقلاب نیز در گرو حراست از جایگاه ولایت فقیه است چون دشمن می داند برای براندازی انقلاب باید ابتدا جایگاه ولایت را متزلزل کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود از دانشگاه به عنوان محل ترویج علم و دانش یاد کرد و گفت: رسالت دانشگاهیان در رشد و تعالی علمی کشور بسیار حساس و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به پیشرفت های خیره کننده کشورمان در عرصه های مختلف علمی، فناوری و نظامی در سه دهه اخیر، خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه ها در تقویت رشد علمی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که دانشگاه ها پرچم داران گسترش علم و دانش در جامعه هستند، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه بهره گیری از ظرفیت های داخلی و بومی در صف چند کشور نخست دنیا در برخی مسائل علمی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که قطع وابستگی به غرب و استقلال یکی از مهم ترین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: امروز نیز مسؤولان کشور باید از ظرفیت های داخلی به منظور رشد و تعالی کشور بهره گیرند و از نگاه به بیرون به شدت پرهیز کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات