۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۵۲۳۰۸۵
وزیر اطلاعات خبر داد؛

برخورد جدی با مقصران حادثه واژگونی اتوبوس دانش ‌آموزان هرمزگانی

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه استاندار هرمزگان مسؤول پیگیری علل واژگونی اتوبوس دانش ‌آموزان دختر هرمزگانی در جاده داراب است گفت: با مقصران برخورد جدی خواهد شد.
وزیر اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در سفر خود به شهرستان میناب با حضور در مراسم گرامیداشت پانزدهمین سالگرد ارتحال مجاهد مبارز مرحوم حجت‌الاسلام عباس عباسی، نماینده فقید مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در مسجد امام خمینی(ره) میناب، این شهرستان را لنگرکاه مکتب اهل بیت (ع) و تشیع در جنوب کشور معرفی کرد و گفت: اهالی شهرستان میناب عشق و علاقه خاصی به اهل بیت(ع) دارند.

وی، مردم شهرستان میناب را سنگردارانی شریف دانست که از منافع نظام حراست و صیانت می‌ کنند و افزود: مردم این شهرستان در فداکاری برای مذهب اهل بیت مثال زدنی هستند که این خود یکی از آموزه های مکتب اهل بیت(ع) است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: علمای میناب را از بچگی و از نجف می‌شناختیم، حجج الاسلام رئوفی، غفوری، درویشی و ذوالقدر را از گذشته می‌شناسیم و در میناب احساس بودن در خانه خود را دارم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در ادامه مردم ایران را مردمی دوست‌داشتنی دانست و تصریح کرد: فراوش نکرده ایم که در روزهای سخت کشور، چگونه دلاوران این منطقه در جبهه‌ها حاضر شدند، در زمان جنگ به هرمز سفر کردم و مردم با افتخار می‌گفتند که امام جمعه ما حجت الاسلام میرخلیلی با جمعی از جوانان به جبهه رفته‌اند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) تصریح کرد: به فرموده امام رئوف؛ رحمت، مودت و مهر خدواند نصیب کسی می شود که امر اهل بیت(ع) را احیا کند، اگر مردم با آموزه ها و معارف اهل بیت عصمت و طهارت آشنا شوند از این بزرگواران پیروی و اطاعت می کنند، مرحوم عباسی از مصادیق بارز این فرمایش رضوی است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: مرحوم عباسی، عنصری بود که برای حیات و حرکت و پویایی فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) در میان مردم از هیچ مجاهدتی فروگذار نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی همچنین با اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق(ع) پیرامون جایگاه علما گفت: به فرموده این امام همام، علمای شیعه سنگربانان سنگرهایی هستند که رویاروی ابلیس و یارانش قرار گرفته و  از تسلط شیطان و یارانش بر شیعیان جلوگیری می کنند، مرحوم عباسی از مصادیق بارز این حدیث بود و بدون تعارف در برابر بدعت ها، فریادش بلند بود و از حق دفاع و با دشمن مبارزه می کرد.

وی تاکید کرد: مرحوم عباسی به دور از دلبستگی به منافع دنیوی و با ساده زیستی به مبارزه بر علیه باطل می پرداخت، بی باکانه از حق و حقیقت دفاع می کرد و ترس و واهمه ای برای از دست دادن جاه و مقام نداشت.

وزیر اطلاعات همچنین افزود: این عالم برجسته در محیط خود سبب حیات اسلام بود، کسی که در حوزه های علمیه به کسب علم و دانش بپردازد و پس از آشنایی با اسلام، مردم را با دین خدا آشنا سازد فاصله خیلی زیادی با اولیا و پیامبران الهی ندارد که مرحوم عباسی نمونه بارز این گونه افراد بود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: مرحوم عباسی عنصری بود که در راستای حفظ و گسترش مکتب اهل بیت بسیار فعال بود، کسی که عالمی را مورد وقار قرار دهد، خدا را مورد وقار قرار داده و استقبال از عالمان نیز استقبال از اندیشه الهی است.

وی با تاکید بر اینکه حرمت فتوای بزرگان شیعه همیشه مورد توجه بوده است گفت: پیروزی مشروطه و پیروزی نهضت ملی شدن صنعت نفت حاصل حضور عالمان در صحنه بود.

شناسایی و برخورد با مقصرین سانحه واژگونی اتوبوس

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض تسلیت ضایعه جان باختن دانش آموزان هرمزگانی در سانحه واژگونی اتوبوس در جاده داراب و ابلاغ سلام و تسلیت رییس جمهور به خانواده داغدار این دانش آموزان گفت: استاندار هرمزگان مسؤول پیگیری موضوع بوده و با مقصران برخورد جدی خواهد شد.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین علوی با حضور در منزل دو دانش آموز فوت شده در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانى در نزدیکى شهرستان داراب استان فارس با قرائت فاتحه‌اى، با خانواده‌هاى این دو دانش آموز ابراز همدردى کرد./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات