۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۲۳۰۵۹

نخستین مستند اجتماعی درباره جنگ سوریه ساخته می‌شود

صدری‌نیا با اشاره به اثر جدیدش گفت: در جنگ سوریه، نگاه دوربین‌ بیشتر به خط مقدم تا پشت خط مقدم است.
صدری‌نیا

به گزارش خبرگزاری رسا، علی صدری نیا، مستندساز جوان درباره کار جدید خود در سخنانی گفت: مستندی درباره سوریه در دست تولید دارم که کار تصویربرداری آن به پایان رسیده اما هنوز نامی برای آن تعیین نشده است.

وی افزود: بنای ما برای این فیلم مستند این است که روایتی اجتماعی از فضای پشت جنگ و زندگی مردم سوریه در دل جنگ داشته باشیم؛ زیرا تا امروز مستندسازان بسیاری بودند که روایت های متنوع، خوب و شاخصی را از وضعیت جنگ سوریه در مستندهای خود نشان دادند، اما کمتر مستندی را از فضای زندگی جاری مردم در پشت جنگ دیده‌ایم.

این مستندساز ادامه داد: با گذشت هفت سال از آغاز جنگ در سوریه هنوز تصویر روشنی از چگونگی زندگی مردم در نقاط مختلف این کشور اعم از مناطقی که گرفتار جنگ نشدند، نقاطی که دچار ویرانی‌های گسترده شده، همچنین نقاطی که در مقابل تروریستها دلیرانه مقاومت کردند و حتی شهرهایی که با ورود گروه‌های تروریستی همراهی داشتند، نداریم.

صدری نیا خاطرنشان کرد: با این نیت، برای ساخت مستند جدید خود به سوریه سفر کردیم تا روایتی اجتماعی از فضای زندگی مردم سوریه در دل جنگ را با استفاده از سوژه‌های مختلف و متنوع تولید کنیم. امیدواریم با پایان مراحل فنی و تدوین، این کار آبان ماه آماده نمایش شود.

وی اضافه کرد: کار فیلمبرداری این مستند دو هفته به طول انجامید و در نقاط مختلف سوریه از جمله «دمشق»، «حلب»، «حمص»، «حماه» و «تدمر» اقدام به تصویربرداری کردیم و امیدواریم با پایان مراحل فنی و تدوین، این کار آبان ماه آماده نمایش شود.

این مستندساز تصریح کرد: در حقیقت با توجه به کمبود و خلائی که در حوزه اجتماعی جنگ سوریه احساس می‌شود اقدام به ساخت این مستند کردیم؛ متاسفانه برای مردم کشور خودمان و منطقه، فضای کشوری که هفت سال درگیر جنگ بوده، غریب مانده است.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی مستندهای ساخته شده درمورد جنگ سوریه، نگاه دوربین‌ بیشتر به خط مقدم است تا پشت خط مقدم و به همین دلیل است که احساس می‌کنم این طرف از ماجرا آن‌گونه که باید دیده نشده است؛ طیف گسترده و متنوع سوژه‌ها و فضاها از دمشق گرفته تا سایر شهرهای مهم سوریه موجب شد تا حوزه اجتماعی را برای ساخت این مستند انتخاب کنیم.

صدری نیا اضافه کرد: مستندسازی در فضای کشوری که درگیر جنگ است مسائل و مشکلات خاص خود را دارد اما خوشبختانه با وجود تمامی مشکلاتی که در چنین وضعیتی وجود داشت، خداوند به ما کمک کرد و با کمترین مشکل و با بیشترین هماهنگی کار جلو رفت.

این مستندساز در پایان سخنانش یادآور شد: مستند دیگرم با عنوان «قائم مقام» که درباره آیت الله منتظری، سال پیش تولید آن را شروع کرده بودیم، آماده نمایش است و مهرماه اکران و رونمایی می‌شود./۹۹۸۱۰۳/س

ارسال نظرات