۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۲۳۰۱۹
رییس هیات علمی بنیاد دعبل خزاعی:

شاعرانی که برای امام حسین شعر می سرایند از ساقیان کربلا هستند

رییس هیات علمی بنیاد دعبل خزاعی گفت: شاعرانی که در مدح امام حسین شعر می سرایند ساقی ارزش های کربلا هستند.
محمدرضا سنگری محقق و پژوهشگر عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  محمدرضا سنگری رییس هیات علمی بنیاد دعبل خزاعی امروز در اختتامیه دومین دوره کتاب سال عاشورا که در مجموعه فرهنگی هفت تیر برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) در یکی از اشعار خود می فرماید من جهان را به سوی والایی و بالایی سوق دادم و جامی از معارف حسن خلق را به جهان نوشاندم.
وی افزود: امام حسین (ع) در ظلمانی ترین زمان جامی از حکمت را جهان نوشاند، بسیاری تلاش کردند آن را خاموش کنند اما اراده الهی بود که این نور ادامه یابد.
سنگری بیان داشت: امام حسین (ع) با حسن خلق دل جهان از گذشته تا امروز را ربوده است.
دبیر علمی جشنواره با اشاره به تعبیری از شیخ جعفر شوشتری، اظهار داشت: کربلا چندین ساقی دارد، حضرت اباالفضل العباس(ع) و شهدای کربلا که با خون خود سرزمین کربلا را سیراب کردند، گریه کنندگان بر مصایب کربلا و شاعرانی هم با شعر خود که ارزش های عاشورا را معرفی می کنند گروه دیگری از ساقیان کربلا هستند.
وی اظهار کرد:در دوره دوم به لحاظ کمی و کیفی پیشرفت های خوبی در آثار داشتیم، امسال ۳۴۳ اثر در ۱۹ رشته به دست ما رسیده است، که از این بین ۶۹ اثر در حوزه پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی داشتم.
سنگری گفت: حوزه شعر نیاز به توجه بیشتر دارد اما سروده های عاشورایی عصر ما در ترازی فراتر از چند قرن گذشته ایستاده است.
دبیر علمی جشنواره عنوان کرد: در حوزه شعر کودک، خوشنویسی و ترجمه از فارسی به زبان های دیگر هیچ اثری دریافت نشد که جای تاسف دارد./
۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات