۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۲۲۹۵۰
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

بسیج منجی انقلاب و حافظ ارزش های اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی نجات انقلاب را به دست بسیج دانست و گفت: اگر بسیج در دولت و حکومت و دستگاه قضا و تبلیغات وارد شود به طور قطع بسیاری از فسادها از بین خواهد رفت؛ زیرا بسیج در هر قالبی که باشد چون روحیه بسیجی دارد می‌تواند نجات دهنده باشد.
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم طرح ولایت بسیج رسانه که با حضور خبرنگاران و اهل رسانه در حسینیه آستان مقدس زبیده خاتون قزوین برگزار شد، با اشاره به نقش شهدا در حفظ ارزش‌های انقلاب گفت: شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی و به ویژه شهدای مدافع حرم همواره باید یادشان گرامی داشته شود چون اگر شهدا نبودند بسیاری از ارزش‌های انقلاب به دست فراموشی سپرده می‌شد.

وی در ادامه با اشاره نقش و اهمیت بسیج در ادبیات انقلاب اسلامی افزود: بسیج واژه‌ای است که در ادبیات انقلاب اسلامی طنین انداز شد بسیج پس از انقلاب جای خود را به خوبی باز کرد و به ویژه در خاورمیانه و غرب آسیا توانست برای خود همتا پیدا کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش آفرینی بسیج در مبارزات علیه گروه های تکفیری در عراق و سوریه اظهار کرد: ملت عراق و سوریه با داعشی‌ها درگیر هستند در این میان آمریکا تمام تلاش خود را انجام داد تا عراق در نبرد با داعش از طریق بسیج وارد نشود اما بسیج وارد میدان شد در غیر این صورت این دو کشور نمی‌توانستند نتیجه بگیرند.

وی در ادامه نجات انقلاب را به دست بسیج دانست و خاطرنشان کرد: اگر بسیج در دولت و حکومت و دستگاه قضا و تبلیغات وارد شود به طور قطع بسیاری از فسادها از بین خواهد رفت؛ زیرا بسیج در هر قالبی که باشد چون روحیه بسیجی دارد می‌تواند نجات دهنده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در ادامه با اشاره به معنا و مفهوم خبرنگاری و مواد خبری ابراز کرد: تعبیر ما از خبرنگاری و مواد خبری امانت است، یکی از علائم دینداری حفظ امانت است مسلمانان صدر اسلام در معرفی دین اسلام به پادشاه حبشه آن را امانت معرفی کردند از این رو خبر امانت بوده و باید درست بیان شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اخبار نباید با امنیت جامعه در تناقض باشد تاکید کرد: خبرنگار نباید اخبار را گزینش کند و مسائل خلاف امنیت را بیان کند، وقتی نشر خبر با امنیت و آرامش جامعه اصطکاک دارد نباید چنین خبری را منتشر کرد از این رو خبر نباید از حالت صداقت و متانت بیرون رود.

این مقام مسؤول در ادامه اضافه کرد: مردم باید بدانند که تشکیلاتی را که خبرنگاران در آنها فعالیت می‌کنند فضای خوب و اطمینان آوری برای آنها است، از این رو خبری پخش شود که منبع آن درست بوده و چیزی از آن زده نشده باشد.

وی در پایان گفت: بسیجیان نباید رهبری را تنها بگذارند زیرا آنها شاخ و برگ نظام ایثارگری هستند؛ از این رو باید بتوانند رهبر و ولایت را کمک کنند، هم چنین خبرنگاران هم به عنوان سربازان و مدافعان ولایت باید بیشترین دفاع را داشته باشند؛ زیرا اگر دفاع از ولایت صورت نگیرد دچار کفر می شویم و این کفر عذاب آور و شکنجه آور خواهد بود./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات