۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۵۲۲۸۴۳
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خبر داد؛

حرکت کاروان شادی غدیر در قم با حضور آیت الله مکارم شیرازی

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد از حرکت کاروان شادی عید غدیر با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در خیابان های قم، از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران خبر داد.
نشست خبری جشن های مردمی غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فراحزاد در نشست خبری احیای ایام غدیر که شب گذشته برگزار شد، از حرکت کاروان های شادی غدیر در سراسر کشور خبر داد.

وی ابراز کرد: کاروان شادی غدیر در قم روز عید غدیر از ساعت 16 با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از حرم حضرت معصومه(س) آغاز و تا جمکران ادامه دارد و در جمکران، حاضران بیعت مجددی با امام زمان(عج) انجام می دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به راه اندازی بیش از 700 کاروان در سال گذشته گفت: امسال این تعداد به بیش از هزار کاروان می رسد.

وی تأکید کرد: اگر در محرم مردم در خانه نشسته و دسته های عزاداری بیرون نیایند و یا در 22 بهمن مردم در خانه شعار دهند، این مراسمات بازتابی ندارد و غدیر نیز به همین گونه است و باید با حضور مردم در کاروان های شادی، غدیر نیز مانند اربعین و محرم در جهان شناخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه اظهار کرد: در تهران فعالیت های بسیار زیادی انجام شده است و ساعت 17 روز عید غدیر کاروان شادی از میدان شهدا آغاز و تا میدان امام حسین(ع) ادامه می یابد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: از مسؤولان نیز می خواهیم که تعطیلات عید غدیر را مانند عید فطر افزایش دهند تا مردم بتوانند از این فرصت برای دید و بازدید و حضور در محضر علما و سادات استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اطعام، عیدی دادن، روزه عید غدیر، زیارت غدیریه امام هادی(ع)، قرائت خطبه غدیر و شادی در این روز از اعمالی است که بسیار مورد تأکید قرار گرفته است./872/د۱۰۳

ارسال نظرات