۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۲۲۶۹۳
۱۷ شهریور؛

نخستین بزرگداشت علمای مجاهد افغانستانی حریم ولایت برگزار می شود

نخستین بزرگداشت علمای مجاهد افغانستانی مدافع حریم ولایت با هدف تجلیل از یک قرن مجاهدت آیت الله احسانی و فرزندان وی، صبح جمعه در قم برگزار می شود.
حجت الاسلام سید ناصر احمدی

حجت الاسلام سید ناصر احمدی دبیر نخستین بزرگداشت علمای مجاهد افغانستانی مدافع حریم ولایت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هدف برگزاری این همایش عنوان کرد: این همایش با هدف تجلیل از فقهایی که عمری در راه دفاع از حریم ولایت در افغانستان مجاهدت کرده اند برگزار می شود.

وی افزود: در واقع این مراسم، کنگره بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد آیت الله سید محمد رئیس، اولین سالگرد آیت الله سید اسدالله احسانی رئیس و هشتمین سالگرد حجت الاسلام سید احمدحسین احسانی رئیس است.

دبیر نخستین بزرگداشت علمای مجاهد افغانستانی مدافع حریم ولایت تصریح کرد: این خانواده بزرگوار در بیش از یک قرن مجاهدت های خود، شاگردان بسیاری را پرورش داده و در زمان جهاد نیز از فعال ترین مجاهدان افغانستانی بوده اند.

وی اضافه کرد: حکم جهاد علیه روس ها از سوی آیت الله احسانی صادر شد و این عالم خود در خط مقدم جهاد حضور داشتند و همین موضوع سبب شد تا تمام مناطق شیعه نشین در مرکز افغانستان از دست متجاوزان خارج شود.

حجت الاسلام احمدی بنیان‌گذاری شورای اتفاق اسلامی افغانستان را از دیگر فعالیت های انقلابی این عالم افغانستانی دانست و خاطرنشان کرد: وی با کمک برخی دیگر از علمای افغانستانی، شورای اتفاق اسلامی افغانستان را پایه گذاری کرد و تمام نخبگان شیعه را در این شورا جمع شدند.

وی تأکید کرد: آیت الله احسانی را باید پرچمدار صلح در افعانستان نامید چراکه وی با میانجیگری میان گروه های شیعه و اهل سنت افغانستان که با یکدیگر درگیر بودند، صلح را برای منطقه به ارمغان آورد.

دبیر نخستین بزرگداشت علمای مجاهد افغانستانی مدافع حریم ولایت ادامه داد: حجت الاسلام سید احمد حسین احسانی نیز به عنوان نماینده و وکیل رهبر انقلاب در حوزه های علمیه افغانستان خدمات فراوانی را به مردم افغانستان انجام داده و تلاش ما بر این است که در این همایش از یک قرن تلاش و مجاهدت آیت الله رئیس و دو فرزند بزرگوارش تجلیل به عمل بیاوریم.

حجت الاسلام احمدی در پایان خاطرنشان کرد: این همایش از ساعت 9 صبح روز جمعه 17 شهریور در مسجد امام زین العابدین(ع) قم واقع در خیابان ارم، جنب مرقد ابن بابویه برگزار می شود که حجج اسلام سید عیسی جوادی و سید غلامحسین موسوی از خطبای برجسته افغانستانی در این همایش به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت این علمای بزرگوار می پردازند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات