۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۲۲۶۰۶
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مومنان باید همواره پشتیبان قرآن و نبوت باشند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت برائت و بیزاری نسبت به دشمن گفت: مومنان وظیفه دارند حامی و پشتیبان حق و قرآن و نبوت بوده و نسبت به دشمنان و نفوذ آنان برائت و بیزاری داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت برائت و بیزاری نسبت به دشمن گفت: مومنان وظیفه دارند حامی و پشتیبان حق و قرآن و نبوت بوده و نسبت به دشمنان و نفوذ آنان برائت و بیزاری داشته باشند مومن باید در جبهه حق بر ضد باطل با عداوت و کینه دشمن نسبت به ارزش‌ها مبارزه کند.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین مبارزه مومنان در جامعه اسلامی و دینی افزود: مومن باید با فتنه بجنگد زیرا فتنه از قتل بزرگ‌تر و شدیدتر است در این مبارزه مومنان باید جدی و محکم بوده و تلاش کنند راه نفوذ دشمن را از بین ببرند.

این مفسر قرآن در ادامه با اشاره به مفهوم پوشاندن گناه از جانب خداوند متعال اظهار کرد: وقتی خداوند متعال می‌فرماید من گناهان شما را می‌پوشانم یعنی من اگر چه آبروداری کرده و شما را رسوا نمی‌کنم اما هنوز خطر از شما مرتفع نشده و مکر و دسیسه شیطان در کمین شما است.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال هنگامی که در بنده لیاقت بالا ببیند سیئات و بدی‌های او را به خوبی و نیکی تبدیل می‌کند ابراز کرد: خداوند متعال در سوره فرقان در آیه هفتاد می‌فرماید کسانی که توبه کرده و ایمان می‌آورند و کارهای شایسته انجام می‌دهند کسانی هستند که خداوند متعال سیئات آنها را تبدیل به حسنات می‌کند همانا خداوند متعال آمرزنده و مهربان است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به عذاب بزرگ در روز قیامت تاکید کرد: بسیاری از آیات در قرآن از جهنم به عنوان عذاب بزرگ و برتر یاد می‌کنند در برخی از آیات از روز رستاخیز و پل صراط سخن به میان آمده است که برای عده‌ای نقطه شروع عذاب است در برخی آیات دیگر خواری و هول و هراس روز قیامت هم از مصادیق عذاب الهی شمرده شده است.

امام جمعه استان قزوین در ادامه با بیان اینکه در روز قیامت انسان از کسانی که در دایره نخست روابط عاطفی با آنها قرار دارد فراری شده و تنها به فکر نجات خود هستند تصریح کرد: در آیاتی از قرآن آمده است در روز قیامت چنان هول و هراسی انسان را فرا می‌گیرد که از مادر و پدر و برادر خود فرار کرده و نمی‌تواند به غیر از خودش به کسان دیگری فکر کند از این رو از خداوند متعال می‌خواهد که او را به دنیا بازگرداند تا شاید عمل شایسته‌ای انجام دهد.

وی در پایان گفت: متقین کسانی هستند که اهل بذل و انفاق هستند و به عبادت و آخرت خود بسیار توجه دارند این گروه در نزد پروردگارشان در  بهشت‌هایی آکنده از نهرهای پاک و گوارا به سر برده و خداوند متعال از آنها راضی و خشنود است و آنها هم از خداوند متعال راضی هستند و این رضایت بزرگ‌ترین نعمت خداوند متعال بر آنان است./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات