۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۲۲۴۲۱
هویت طلبگی(۲۴)

فردی که جایگاه حوزه و طلبگی را بشناسد در مسیرش دچار شک و تردید نمی شود

معاون تبلیغ حوزه های علمیه رشد علمی و معنوی را مهم‌ترین وظیفه طلاب دانست و بر شناخت جایگاه طلبگی از سوی طلاب تأکید کرد.
محمدحسن نبوی

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی همراه با آغاز برنامه ریزی حوزه و همچنین برنامه ریزی های فردی طلاب برای پیشرفت است.

وی افزود: طلاب باید از جنبه علمی به رشد مناسبی برسند تا بتوانند عنصری مؤثر برای اسلام، انقلاب و جامعه باشند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی نیز دیگر موضوعی است که باید مورد نظر طلاب قرار گیرد تا بتوانند با تلاش و جهد و سخت کوشی در این مسیر، متخلق به اخلاق شده و در بعد معنوی رشد کنند.

وی شناخت جایگاه حوزه های علمیه را موضوعی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید جایگاه حوزه و اهمیت آن را درک کنند چراکه ورود به حوزه به معنای سربازی در لشکر امام زمان (عج) است و این افتخار بزرگی است که نصیب طلاب حوزه های علمیه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تأکید کرد: علم و تقوا مانند دو بال سبب می شوند تا طلاب به رشد مناسب برسند چراکه ضرر علم بدون تقوا بیشتر از نفع آن است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه ادامه داد: اگر این موضوعات رعایت شود و طلاب جایگاه خود و حوزه های علمیه را بشناسند، در مسیر خود دچار شک و تردید نشده و با مشکل مواجه نمی شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه طلاب با تلاش و مجاهدت های علمی و اخلاقی، عنصری مفید برای اسلام، انقلاب و جامعه باشند و جایگاه خود، در راستای سربازی امام زمان(عج) را درک کنند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات