۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۲۲۴۰۱
مدیرکل تشکل های وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛

وجود ۱۶ کانال حقوقی برای پیگیری حق و حقوق مردم

مدیرکل تشکل های وزارت جهاد کشاورزی گفت: الان حدود ۱۶ کانال حقوقی در قالب انجمن ها، تعاونی ها، اتحادیه ها و صنوف داریم که مردم می توانند متشکل شوند و دنبال حق و حقوق خود بروند.
مسلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا مسلمی پور مدیرکل تشکل های وزارت جهاد کشاورزی عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب کانال های حقوقی برای مشارکت مردم بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: الان حدود 16 کانال حقوقی در قالب انجمن ها، تعاونی ها، اتحادیه ها و صنوف داریم که مردم می توانند متشکل شوند و دنبال حق و حقوق خود بروند، مسأله حمایت از مواد غذایی از این قالب ها نمی گنجد که بتواند چتر حمایتی برای تمام حلقه های زنجیره مواد غذایی باشد.

مدیرکل تشکل های وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که بر این حساب از مدل بیرونی استفاده کردیم، اظهار داشت: اگر چه فدراسیون در ایران در حوزه ورزش هم وجود دارد اما با همکاری وزارت کشاورزی برای حمایت از این زنجیره فدراسیون صنایع غذایی کشور تشکیل شد.

وی ادامه داد: پس از کسب تکلیف از حوزه های گوناگون اساسنامه این فدراسیون تدوین و مجوز ثبت نیز از اداره ثبت شرکت ها به عنوان یک مؤسسه غیر تجاری گرفتیم، این فدراسیون در مرحله تکامل قرار دارد و اگر مشارکت جمع افراد نهایی شود می توانند شریک خوبی برای وزارت جهاد کشاورزی باشند.

مسلمی پور ابراز داشت: وزارت جهاد کشاورزی در قانون تشکیل و افزایش بهره وری و همچنین قانون رفع موانع کسب و کار مکلف است که همه فعالان حوزه خود را جمع کرده و به آن ها کار واگذار کند و پای دردل های آنان بنشیند.

وی عنوان کرد: همه مشکلات به وزارتخانه ختم نمی شود و بخش زیادی از مشکلات به دستگاه های دیگر از جمله دارایی و بیمه ها باز می گردد، حتی دستگاه دیپلماسی در خارج از کشور باید در بحث بازار به این تشکل کمک کند و رهنمودهای بزرگان و مراجع برای ما و دستگاه های کارساز و مشکل گشا خواهد بود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات