۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۲۲۳۸۸
مدیرکل امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی:

روحانیات هجرت و مستقر نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاها دارند

مدیرکل امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هر روحانی و مبلغ فرمانده عملیاتی است که در صورت هدایت خوب و سازنده مراحل مختلف این عملیات، سبب پیشرفت در همه عرصه‌ها شده و در صورت کوتاهی، سبب متضرر شدن خود و دیگران می‌شود.
مدیرکل امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین حسن رقیمی در نشست پیش از ظهر امروز با روحانیان طرح طرح هجرت استان سمنان در شاهرود ضمن اشاره به مسؤولیت بزرگ مبلغان اعزامی در مقابل تهدیدات فرهنگی دشمنان، مبلغان اعزامی به هر نقطه از کشور را میدان داران حوزه فرهنگ نامید و از آنان خواست با گسترش ارزش‌های فرهنگ دینی در مقابل حملات فرهنگی نظام سلطه بایستند.

مدیرکل امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تعبیر رهبر معظم انقلاب از مسئله آتش به اختیار به معنی برنامه ریزی، نظم و عمل درست به شرط پیش بینی موانع و مشکلات است، از روحانیان خواست تا با دید باز سنجیده‌تر عمل کرده تا با همکاری دولت و مردم دغدغه‌ها و معضلات مردم در روستاها را برطرف سازند.

وی خاطر نشان کرد: شورای فرهنگی روستاها با رویکردهای دینی و اجتماعی و محوریت روحانی اعزامی یا مستقر و همکاری مؤثران و مسئولان هر قریه باید تشکیل شود، این طرح در در دوران دولت یازدهم مورد موافقت قرار گرفت اما اجرایی نشد که امیدواریم با نگاه ویژه دولت دوازدهم به روستاها شاهد اجرای آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رقیمی با بیان اینکه روحانیان مستقر در روستاها نقش بسزایی در از بین بردن آسیب‌های اجتماعی که ریشه در فرهنگ و سبک زندگی آن روستا دارد، دارند، اضافه کرد: با شناخت، بررسی و برنامه‌ریزی دقیق و حضور روحانیان مستعد در روستاها می‌توان جلوی شیوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در روستاها را گرفت.

مدیرکل امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه رسالت روحانیان اعزامی بسیار سنگین‌تر است، تصریح کرد: هر روحانی و مبلغ فرمانده عملیاتی است که در صورت هدایت خوب و سازنده مراحل مختلف این عملیات، سبب پیشرفت در همه عرصه‌ها و در صورت کوتاهی، سبب متضرر شدن خود و دیگران می‌شود.

وی هر خانواده‌ی روستایی به عنوان بخشی از جامعه کوچک روستا را ظرفیتی مناسب در راستای ترویج و نهادینه سازی ارزش‌های اسلامی برای روحانیان و مبلغان دانست و اظهار داشت: البته نقش دولت‌ها را در حوزه فرهنگ، اقتصاد و معیشت روستاییان نباید نادیده گرفت و از مبلغان انتظار نمی‌رود که وظایف دولتمردان را نیز انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رقیمی تصریح کرد: توصیه ما همواره پیوند و رابطه گرم روحانیان با مردم و خانواده است، روحانی به میان مردم بیاید، برای رفتن به نماز جماعت با مردم در خیابان همراه شود، حرف‌های آنان را بشنود، از احوالات منطقه خود مطلع شود و مردم و خانواده‌ها را راهنمایی کند، بکوشد در رفع مشکلات آنها اثر گذار باشد؛ این امور مردم را با روحانیان همراه‌تر می‌سازد و اثر گذاری فعالیت‌های فرهنگی را بیشتر می‌کند./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات