۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۲۲۳۲۳
نویسنده حوزوی:

«شرح صدر» جلوی طلاق را می‌گیرد

حجت الاسلام دهقان گفت: اگر مسأله «شرح صدر» در نهاد خانواده نهادینه شود به یقین دیگر شاهد حضور خانواده ها به دادگاه‌ها و بالا رفتن آمار طلاق نخواهیم بود.
شرح صدر

حجت الاسلام اکبر دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه «شرح صدر» یکی از نعمت هایی که خداوند به انسان عطا کرده است، گفت: کسی که دارای شرح صدر باشد، طبیعتاً می تواند دشمنان خود را تحمل کند، اگر نتواد تحمل کند همیشه باید مبتلا به نزاع و درگیری با افراد مختلف باشد.

شرح صدر تاکتیک کلیدی پیامبر اسلام در مقابله با دشمنان

مؤلف و نویسنده حوزوی با اشاره به اینکه خداوند برای مقابله با دشمنان به پیامبر اکرم(ص) «شرح صدر» عنایت کرد، اظهار داشت: با اینکه دشمنان نسبت های ناروا همانند شاعر، ساحر، مجنون و غیره به ایشان می دادند، اما با هیچکدام از این موارد برخورد نامناسبی نداشتند و خلاف اخلاق عمل نکردند.

وی با بیان اینکه از آثار شرح صدر این است که انسان همواره داری روحی آرام است، عنوان کرد: این مهم در پرتوی نام و یاد خداوند حاصل می شود؛ بهترین راه برای ایجاد شرح صدر این است که از آنچه سبب عصبی شدن، غضب و پرخاشگری می شود، پرهیز کنیم.

راهکارهایی برای ایجاد «شرح صدر»

حجت‌الاسلام دهقان بهترین راه برای ایجاد «شرح صدر» را از دیدگاه روایات اینگونه توصیف کرد: انسان همواره باید تلاش کند تا کبر وغرور، حب به دنیا، حب ریاست، حرص و طمع و اعمالی از این قبیل را از وجود خود ریشه کن کند؛ اگر این مهم محقق شود به یقین انسان به درجات عالیه دست پیدا می کند.

مؤلف و نویسنده حوزوی افزود: وضو گرفتن، غسل کردن، دوری از افراد بد اخلاق، گفتن «أعوذ بالله من الشیطان رجیم»، مداومت بر ذکر «لاحول ولا قوة إلا بالله در ایجاد شرح صدر بسیار مؤثر است.

شرح صدر از نزاع ها جلوگیری می کند

وی با اشاره به حدیث «الغضب مفتاح کل شر» بیان کرد: غضب آثار شومی از قبیل نزاع های گسترده خیابانی، درگیری های خانوادگی، طلاق، قتل، آبروبری، کینه توزی و غیره را در پی دارد.

شرح صدر از رهسپاری خانواده ها به دادگاه‌ جلوگیری می کند

حجت الاسلام دهقان در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسأله «شرح صدر» در نهاد خانواده نهادینه شود به یقین دیگر شاهد مراجعه خانواده ها به دادگاه‌ها و بالا رفتن آمار طلاق نخواهیم بود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات