۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۲۲۳۰۵
امام جمعه الشتر:

مصرف گرایی از مصادیق مدگرایی است

امام جمعه الشتر گفت: مدگرایی به اقتصاد کشور و جامعه آسیب می رساند؛ از این رو در سایه مدیریت جهادی باید جلوی آن گرفته شود.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سید سجاد موسوی، امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه مدگرایی در جامعه امروز حاکم است، بیان داشت: مدگرایی در جامعه آسیب ها و معضلاتی در پی دارد.

وی افزود: مؤسسات و شرکت ها برای به فروش رساندن اجناس خود به سمت مدگرایی روی آورده اند و در این راستا جامعه را به سمت مصرف گرایی هدایت می کنند.

امام جمعه الشتر با بیان اینکه مصرف گرایی به اقتصاد کشور آسیب می رساند، عنوان داشت: برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور باید جلوی مصرف گرایی گرفته شود.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از رواج مدگرایی که تفکری وارداتی است و پیش گیری از اقدامات شرکت ها در رواج مدگرایی باید در جهت تبیین مؤلفه های سبک زندگی اسلامی گام برداشت.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت حساسیت مدیران در جهت مصرف گرایی و جلوگیری از رواج مدگرایی اظهار داشت: مدیریت جهادی در سایه روحیه انقلابی نیاز جامعه است.

وی با بیان اینکه مدگرایی از مؤلفه های سبک زندگی غربی است و این نوع سبک در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: مدگرایی در ترویج بی بند و باری و بی حجابی در جامعه تأثیرگذار است.

امام جمعه الشتر با اشاره به اینکه مدگرایی در جامعه امروز بین زنان بیشتر به چشم می خورد، عنوان داشت: برای مقابله با این نوع سبک زندگی باید مادران در تربیت فرزندان تربیت اسلامی را در پیش بگیرند.

تجمل گرایی زمینه ساز مدگرایی

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: علت اینکه مدگرایی بین زنان جامعه بیشتر است، چشم و هم چشمی و تجمل گرایی از عواملی است که موجب گرایش زنان جامعه اسلامی به سمت مدگرایی است./9459/ت۳۰۳/س

 

ارسال نظرات