۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۲۲۲۷۱
مدیرعامل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

۸۰ هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران تحصیل می کنند

مدیرعامل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه ۸۰ هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران تحصیل می کنند، گفت: جامعه خیران حوزه های علمیه خواهران تاکنون در ۱۴ استان کشور تشکیل شده است.
مدیرعامل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله فاضلی مدیرعامل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نخستین مجمع تأسیس جامعه خیران و امنای حوزه علمیه خواهران سمنان صبح امروز در محل استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور اظهار داشت: امیدواریم با نیات خیر و حمایت‌های خیران نیک اندیش بتوانیم شاهد رشد این تعداد باشیم تا تعداد بیشتری از زنان و دختران مؤمن کشورمان فرصت تحصیل در حوزه‌های علمیه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 هزار نفر از طلاب خواهر در حوزه های علمیه خواهران شهرهای مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند و این مدارس علمیه تاکنون 50 هزار فارغ التحصیل داشته‌اند، خاطر نشان کرد: بانوان نیمی از جمعیت ایران اسلامی را تشکیل می دهند و بی شک نقش غیرقابل انکاری در نشر و ترویج فرهنگ اسلامی دارند.

مدیرعامل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: در راستای اهداف مقدسی که بیان شد جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران تاکنون در 14 استان کشور شکل گرفته که امیدواریم با تلاش‌های در دست انجام این تعداد به 20 استان افزایش پیدا کند و هر روز خبرهای خوشی را از توسعه مراکز علوم دینی بشنویم.

حجت الاسلام فاضلی تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران با توجه به وظایف ذاتی و ماهیتی خود تلاش می‌کنند با تربیت طلاب خواهر نقش مؤثری را در تربیت نسل‌هایی مؤمن و انقلابی ایفا کنند، جمعیت عظیم زنان و دختران جامعه ما نیازمند توجه بیشتر به در بخش تولیدات فرهنگی و اندیشه ورزی هستند.

وی با اشاره به هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده دشمن برای تباهی کشاندن خانواده‌ها و گمراه نمودن دختران و زنان جوامع اسلامی با استفاده از ابزارهای فراوان رسانه‌ای، ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خاطر نشان کرد: باید برای مقابله با هجمه گسترده فرهنگی دشمن برنامه‌ریزی‌های گوناگون فرهنگی و آموزشی و نگاه ویژه به پرورش و تربیت دینی افراد داشته باشیم./977/پ۲۰۲/خ

ارسال نظرات