۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۲۲۱۷۴
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

نماز راه رسیدن به کمال و نسخه نجات بخش زندگی انسان است

حجت الاسلام قرائتی گفت: نماز تمامی نیازهای انسان را برآورده می کند و راه رسیدن به کمال و نسخه نجات بخش انسان است که باید به این امر توجه ویژه ای شود و برگزاری نماز جماعت علاوه بر اجر معنوی بسیاری که دارد باعث ایجاد وحدت می شود.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور عصر امروز در اختتامیه اولین گروه از دهمین دوره همایش فرهنگی، آموزشی اندیشه های آسمانی که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی، برگزار شد، با اشاره به اینکه هرگاه انسان احساس کرد نیاز به ازدواج دارد باید تشکیل زندگی بدهد، گفت: آئین همسرداری باید تدوین شود تا طلاق در جامعه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان بهتر است در دوران تحصیل فقط به کسب علم اکتفاء نکنند، اظهار داشت: متاسفانه مدرک گرایی در جامعه گسترش پیدا کرده و سطح مهارت های شغلی کاهش چشمگیری داشته است که نباید اینگونه باشد و آموزش و پرورش باید این مسئله را به طور جدی پیگیری نماید.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه باید مشکلات و مسائل موجود در جامعه حل شود، ادامه داد: نماز تمامی نیازهای انسان را برآورده می کند و راه رسیدن به کمال و نسخه نجات بخش انسان است که باید به این امر توجه ویژه ای شود و برگزاری نماز جماعت علاوه بر اجر معنوی بسیاری که دارد باعث ایجاد وحدت می شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه در نماز ۱۳۵ نکته مفید وجود دارد، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان باید تصمیم بگیرند علاوه بر کسب علم, هنر و مهارتی را هم بیاموزند که اولویت با فراگیری شغل پدری است به خصوص اگر این شغل فنی هم باشد چرا که در جامعه نیاز مبرم به مشاغل فنی و حرفه ای وجود دارد و در سال تولید و اشتغال این شعار باید در سرلوحه کارها باشد.

وی با تاکید بر اینکه سعی کنید هر هفته یک کتاب مطالعه نمایید، گفت: درس هایی را که میخوانید برای خود بخوانید نه فقط برای کسب مدرک البته مدرک هم لازم است اما اینها سرمایه های شما نیستند و مدرک تحصیلی باید بر اساس نقشی که در جامعه ایفا می کنید داده شود، اگر در رشته تحصیلی ای موفق نبودید آن را عوض کنید.

حجت السلام قرائتی در پایان با تاکید بر اینکه یک کتاب درباره اسرار نماز مطالعه کنید، اظهار داشت: اگر می خواهید مردم را به مساجد جذب کنید باید با آنها رفاقت کنید، تحکم و دستور دادن نتیجه ای را در پی نخواهد داشت./9705/پ۲۰۲/خ

ارسال نظرات