۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۲۲۱۰۶
وزیر ارشاد مطرح کرد؛

قم شهری در تراز انقلاب/ يكي از مكان هاي مهم ما در فرهنگ عمومي شهر قم است

صالحی گفت: در حوزه فرهنگ عمومي بايد اتفاقات مهمي رخ دهد و يكي از مكان هاي مهم ما در فرهنگ عمومي شهر قم است كه در تراز انقلاب اسلامي است،
سید عباس صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سيد عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با آيت الله سید محمد سعيدي توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اينكه بيت آيت الله سعيدي از شهدا و خدمتگزاران انقلاب هستند، اظهار داشت: ايشان و خانواده بزرگوارشان خدمات زيادي را به اين كشور كردند و در زمان حضورشان در توليت مقدس آستان حضرت معصومه(س) نيز اقدامات خوبي را داشتند.

وي ادامه داد: ما در رابطه با ارتباط با آيت الله سعيدي دو هدف را دنبال مي كنيم، ابتدا حرم كريمه اهل بيت(ع) بعد از امام رضا(ع) نقطه توجه شيعيان است و يكي از كانون هاي زيارت و توجه مردم است، از اين رو ارشاد در مناسباتي كه با دين دارد در توجه به آستان های مقدس به ويژه حرم حضرت معصومه(س) بايد تعاملاتي را با اين آستان داشته باشد، بنابراين در چهارچوب گفت و گوها و جلسات مشترك اميد است بتوانيم روابط منسجم تري داشته باشيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: امروز ما مراسم دهه كرامت را از سوي وزارت ارشاد داريم كه شامل حرم حضرت معصومه(س) نيز مي شود و اين جشن يك نقطه ارتباط بين ارشاد با توليت اين آستان است اما ارتباط ما بايد در زواياي ديگر امتداد پيدا كند تا در هويت ديني و معرفتی ما افزايش بيشتري ايجاد شود.

صالحي تاكيد كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ارتباط با توليت آستان حضرت معصومه(س) بايد اتفاقات مشترك را داشته باشد و رقم بزند.

وي افزود: موضوع بعدي ما مربوط به شوراي فرهنگ عمومي است، اين شورا به عنوان يك شبكه شرياني تأثيرگذار است، آيت الله سعيدي و استاندار قم جلساتي خوبي را در اين بخش داشته اند، در حوزه فرهنگ عمومي بايد اتفاقات مهمي رخ دهد و يكي از مكان هاي مهم ما در فرهنگ عمومي شهر قم است كه در تراز انقلاب اسلامي است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان گفت: خيلي از سنت و آيين ها اگر در قم جا بيفتد مي تواند در كشور تأثيرگذار و الگو باشد، در واقع قم مي تواند در رايطه با فرهنگ عمومي تأثير زيادي  داشته باشد، اميد است جلسات شوراي فرهنگ عمومي با يك تعامل بهتر برگزار شود./٨١٦/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات